Skip to main content
15.07.2024 | ט תמוז התשפד

"מחקר רפואי יכול להשפיע על מטופלים למשך דורות"

ד"ר עדי ליטמנוביץ, בוגרת מצטיינת של הפקולטה לרפואה, משלבת את הידע מהמחקר הרפואי בעבודתה עם מטופלים בקליניקה

תמונה
עדי ליטמנוביץ בוגרת

כבר מגיל צעיר, התעניינה עדי ליטמנוביץ בתחום הרפואה, אבל במקביל, היא שרה במקהלת ״בת קול״ - ולאחר שסיימה את הצבא, עברה לווינה כדי ללמוד פיתוח קול ולהפוך לזמרת אופרה.

"אחרי כמה שנים של לימודים ומגורים בווינה, נתקלתי בכתבה על התוכנית הארבע שנתית ללימודי רפואה לבוגרי תואר ראשון בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל", היא מספרת, "והחלטתי ללכת על זה. נרשמתי תחילה לתואר ראשון במדעי החיים באוניברסיטה הפתוחה, תואר שכולל את כל הקורסים המקדימים לצורך לימודי רפואה״. 

בהמשך, אחרי שהתקבלה ללימודי הרפואה, עדי נחשפה לתוכניתMd-Phd   - תוכנית למצטיינים שמאפשרת לסטודנטים לעסוק במחקר ולקבל תואר Phd במקביל ללימודים לקראת תואר דוקטור ברפואה"התלהבתי מאוד מהתוכנית הזו. תכננתי לשלב מחקר וקליניקה, ולכן כיוונתי מהשנה הראשונה להשתלב במסלול הזה״, היא מספרת.

במשך שלוש השנים הבאות, עדי עסקה במחקר במעבדה במרכז הרפואי לגליל בנהריה לשם קבלת תואר .Phd  המחקר שלה, בהנחיית פרופ׳ בתיה קריסטל, עסק במטופלי דיאליזה. בנוסף ללימודים ולמחקר, עדי הייתה פעילה גם בקהילה ושימשה כיו״ר אגודת הסטודנטים בצפת.

בסיום המחקר היא החלה בסבבים הקליניים, ולאחר מכן עשתה סטאז׳ בבית החולים איכילוב, וגם שם היא עסקה במחקר, הפעם בתחום הכירורגיה – ובסופו של דבר סיימה כסטאז׳רית מצטיינת במחקר בתחום הקליני כשגם את לימודי הרפואה היא סיימה בהצטיינות.

כיום היא עוסקת במחקר באיכילוב, עושה תורנויות חוץ בבית החולים בילינסון ומתכננת להתמחות בגינקולוגיה. "כרופאים אנחנו מטפלים בחולים כאינדיבידואלים", היא אומרת, "אבל למחקר רפואי יש את הפוטנציאל לשנות סדרי עולם ולהשפיע על מטופלים רבים יותר למשך דורות. כמי שעסקה במחקר, אני מרגישה שיש לי כלים רבים יותר לאבחן ולתרגם את מה שאני רואה בקליניקה. המטרה שלי היא לשלב בעתיד בין קליניקה ומחקר".


ומה עם האופרה? "השארתי אותה מאחור כרגע, וזה חסר לי, אבל אולי אחזור בעתיד גם לשיר באנסמבל או במקהלה".

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה