Skip to main content
26.05.2024 | יח אייר התשפד

פרויקט מיאני: שיפור התקשורת הבין אישית לאנשים עם מוגבלויות

בקורס אותו מובילה ד"ר כלילה מגן מבית הספר לתקשורת, משתתפים עובדים ממפעל תעסוקה שיקומי באופקים

תמונה
תקשורת בין אישית

אירועי ה-7 באוקטובר יצרו אתגרים חדשים רבים עבור כל תושבי ישראל ובמיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות המתגוררים ביישובי הדרום ועוטף עזה. כדי לסייע לאנשים אלה בהתמודדות עם הקשיים, יזמה ד"ר כלילה מגן מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, שיתוף פעולה ייחודי עם עמותת "עדי נגב-נחלת ערן" שייסד האלוף (מיל') דורון אלמוג - ובסיוע היחידה למיזמים חברתיים ולהתנדבות ע"ש ד"ר יאיר צדוק ויל ז"ל יצא לדרך פרויקט "מיאני" והושק קורס לתקשורת בין אישית לאנשים עם מוגבלויות, שמגיע לסיומו בימים אלה.

בקורס השתתפה קבוצת עובדים של "בית היוצר" – מפעל תעסוקה שיקומי מבית עמותת "עדי נגב-נחלת ערן". המשתתפים והמשתתפות בו נבחרו על ידי העובדת הסוציאלית של "בית היוצר", מיטל בוזגלו, וד"ר כלילה מגן, וביחד הם השתתפו במבחר של סדנאות ופעילויות, שנועדו לשפר את הכישורים שלהם בתחום התקשורת הבין אישית.

"הקורס מייצר אצלם תחושה של מסוגלות", אומרת ד"ר מגן, "הוא מחזק את הביטחון העצמי, ואת המוכנות שלהם לנסות דברים חדשים. יש בעת הזאת חשיבות גדולה לחיבור של בר-אילן לתושבי אופקים ולעמותת 'עדי נגב-נחלת ערן'. אני גאה במוסד האקדמי שאליו אני משתייכת על שבחר להעניק רוח גבית לפרויקט ועל שהוא מספק לכולנו נקודת אור בימים מורכבים כל כך".

רועי רפפורט, מנהל "בית היוצר - עדי אופקים", מוסיף: "הקורס נולד מתוך רצון לתת לעובדים את האפשרות להביא לידי ביטוי את העולם הפנימי העשיר שלהם. שיתוף הפעולה מרגש ומביא לידי ביטוי את הסינרגיה שבקשר שבין העולם האקדמי לבין השטח".

"הימים שעוברים עליי קשים מאוד ורעשי המלחמה ששומעים חזקים כל כך באזורנו. זה מחזיר אותי כל הזמן למה שהיה פה ב-7 באוקטובר. זה לא פשוט בכלל, אבל הקורס שבו שאני משתתפת, הצליח להרים אותי ולגרום לי קצת לחייך", סיכמה אחת המשתתפות בקורס.

לתוכניות הלימוד בבית הספר לתקשורת

עוד כתבות שיעניינו אותך