Skip to main content
15.07.2024 | ט תמוז התשפד

מלימודי אופטומטריה לרפואת משפחה

הכירו את הדס אייכנשטיין, בוגרת הפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל, שלצורך לימודיה עברה עם משפחתה לצפון וכיום היא משמשת כרופאת משפחה בטבריה

תמונה
הדס אייכנשטיין בוגרת

ד"ר הדס אייכנשטיין, שקיבלה את תואר ה-MD שלה ברפואה בשבוע שעבר, לא חשבה בהתחלה בכלל על לימודי רפואה. "התחלתי תהליך ללימודי דוקטורט בבר אילן, הרציתי במכללה והחיים היו יפים וקלים יותר", היא מספרת. "אבל הרצון ללמוד רפואה בער בי, ואמרתי לעצמי שאם כבר דוקטורט - אני חייבת לנסות קודם את לימודי הרפואה".

ד"ר אייכנשטיין היא בוגרת תואר ראשון באופטומטריה ממכללת הדסה בירושלים, ותואר שני במדעי המוח מהאוניברסיטה העברית. היא נשואה, אם לארבעה ילדים, והתגוררה עם משפחה ביישוב יקיר שבשומרון. לאחר שהתקבלה לפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת, לפני שש שנים, העתיקה המשפחה את חייה ליישוב מצפה נטופה, בו היא מתגוררת היום ובו היא מתעתדת להישאר. ד"ר אייכנשטיין עבדה בימים ולמדה בלילות, כדי להספיק לבלות גם זמן עם ילדיה. ״אחרי שהם הלכו לישון, כל ערב הייתי לומדת מתשע ועד השעות הקטנות של הלילה, והלילות שלי הפכו לימים", היא מספרת. "זו הייתה דרך מאתגרת, אך מתגמלת".

ד"ר אייכנשטיין מתחילה בימים אלה את ההתמחות שלה ברפואת משפחה בקופת חולים מאוחדת בטבריה. ״אני מאוד אוהבת את המפגש עם אנשים", היא אומרת, ויש לה גם מסר לאומה: "לכל המתלבטים אני אומרת - אל תוותרו על החלומות שלכם. עם תכנון נכון ונחישות, הכל אפשרי!"

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה