Skip to main content
29.07.2024 | כג תמוז התשפד

לרתום את ה-AI לצמצום נזקי ההדברה הכימית

ד"ר אלעד סגל, בוגר המחלקה לכימיה, מנכ"ל שותף בסטארט-אפ DriftSense הפועל לשיפור רווחי החקלאים תוך מניעת נזקים סביבתיים

תמונה
בוגר משפיע - ד"ר אלעד סגל

הכירו את ד"ר אלעד סגל, בוגר המחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן, מנכ"ל ומייסד שותף חברת ההזנק DriftSenseהמתמקדת בפתרון הבעיה הגלובלית של ריסוס חומרי הדברה. "הריסוס הנעשה היום בצורה לא מדויקת הגורמת להפסדי ענק לחקלאים ולסיכונים סביבתיים". הוא מסביר, "באמצעות שילוב נתונים ממספר רב של מקורות, הכוללים מטאורולוגיה, תכונות החומרים, כלי הריסוס והרגולציה החלה על חומרים אלה, ועל ידי ניתוח באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, אנחנו מספקים לחקלאים ולאגרונומים חיזוי מדויק על הזמן (10 ימים מראש) והמיקום המדויקים ביותר לביצוע הריסוסים, בצורה מותאמת ספציפית עבורם". 

לצדו של ד"ר סגל בהובלת החברה, עומדים ד"ר רן שאולי, אותו פגש בלימודיו באוניברסיטת בר-אילן וד"ר פבל קונין. "החברה צמחה מתוך אוניברסיטת בר-אילן, במרכז היזמות ,'אנבוקס', בניהולו של אריאל סלע." 

דרכו האקדמית של ד"ר אלעד סגל עברה כולה במחלקה לכימיה של אוניברסיטת בר-אילן, בה למד לתואר ראשון בכימיה תרופתית, תואר שני בכימיה של חומרים, ותואר שלישי בכימיה ומדע החומרים. "התחום של חומרים ומדע תמיד משך אותי. כבר מילדות רציתי להבין לעומק איך ניתן לפתור בעיות באמצעות חלקיקים שאינם נראים לעין, מולקולות. לפני תחילת הלימודים לתואר ראשון, עשיתי סבב בין מספר אוניברסיטאות ומכוני לימוד, והאנשים שפגשתי במחלקה לכימיה בבר-אילן, כולל המרצים, הסגל והסטודנטים, נתנו לי הרגשה חמה של בית מהרגע הראשון. נוכחתי לגלות שאכן היה כך כשהתקבלתי ללימודים. האווירה המשפחתית מורגשת תמיד וזה מקסים בעיניי."

כסטודנט זכה ד"ר סגל לקבל מספר מלגות, ביניהן מלגת הנשיא (בר-אילן), מלגת משרד המדע למדע יישומי והנדסי, מלגת המכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים (בר-אילן) ועוד. מלגות אלה אפשרו לו, לדבריו, ללמוד ולחקור בראש שקט. הוא הצטרף לצוות ההדרכה והניהול בתוכניות לנוער שוחר מדע באוניברסיטה, "בהן פגשתי ילדים, ילדות, נערים ונערות עם רמת סקרנות מדהימה, שהזכירו לי את עצמי בהיותי ילד."

אני זוכר תמיד שלאורך כל הלימודים, מתואר ראשון ועד שלישי, היו תקופות לא פשוטות, מכיוון שהלימודים דורשים הבנה עמוקה וירידה לפרטים," ד"ר סגל משתף. "הצלחה בתואר לא הייתה מתאפשרת בלי חברים טובים, הרבה צחוקים ושיטות לימוד שדרשו חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. דבר נוסף הוא היכולת והרצון האמיתי של המרצים והמרצות להיות לסטודנטים אוזן קשבת, ולא מעט פעמים הייתי מגיע או מטלפן אליהם כדי להתייעץ על חומרי הלימוד, מה שהתקבל תמיד בחיוך מצידם, שזה מדהים בעיניי. תודה מיוחדת לפרופ' עדי סלומון, המנחה שלי לדוקטורט. עדי תמיד דחפה אותי קדימה ולא ויתרה עלי. היא הדריכה אותי וידעה לתת את הספייס במקומות שבהם רציתי לחקור דברים חדשים שמעניינים אותי, וכך אפשרה לי לצמוח מקצועית ואישית."

לתוכניות הלימוד במחלקה לכימיה