Skip to main content
17.04.2023 | כו ניסן התשפג

BioThon – ביו-האקתון בתחום הביוטק

סטודנטים מכל התחומים מוזמנים להשתתף ב-BioThon – תחרות מרתונית בתחום הביוטק שתתמקד בשלושה אתגרים שונים. את התחרות מלוות חברות מובילות בתעשייה

תמונה
ביוטון

ב-7 במאי 2023 יתקיים אירוע הפתיחה של ה-BioThon - האקתון ביולוגי, בשיתוף חברות מובילות מישראל העוסקות בענף הביוטק. האירוע, שבו ישתתפו סטודנטים בשלושה אתגרים משימתיים, יחשוף את המשתתפים לאתגרי תעשיית הביוטק, וכן יהווה הזדמנות ליצור קשרים עם בכירים בתחום ולפתח רעיון למוצר.

את ה-BioThon מארגן Nucleate - ארגון ללא מטרות רווח הפועל באוניברסיטאות מובילות ברחבי העולם כדי לקדם חשיבה יזמית בעולמות הביוטק בקרב סטודנטים. רומי גולדנר קבלי, דוקטורנטית בביואינפורמטיקה בפקולטה למדעי החיים, נמנית עם מקימי Nucleate Israel, ומנהלת את הסניף של הארגון בבר-אילן. "אנחנו עושים אירועים באוניברסיטה מדי חודש. לקהילה חזקה ותומכת יש תפקיד חשוב בקידום חדשנות ויזמות, והסטודנטים של בר-אילן גורמים לכך לקרות".

ה-BioThon שיתקיים בחודש מאי, יכלול שלושה אתגרים, שיובילו נציגים ונציגות מחברת החדשנות 'איון לאבס', ממפא"ת, מאלביט ומ'קיטשן האב'. סטודנטים מכל התחומים האקדמיים, המעוניינים להתמודד עם אתגרים מהשטח ורוצים להשפיע על הקהילה, מוזמנים להירשם ולהשתתף.

לדברי גולדנר קבלי, זאת הזדמנות חד-פעמית להיחשף ולחוות את תעשיית הביוטק. האירוע ייערך במשך שבוע שלם, מראשון עד חמישי, בשעות הערב. "ביום הראשון יתקיים אירוע פתיחה בתל אביב. בימים שני-רביעי, בנוסף להרצאות תוכן, הקבוצות יעבדו על הפתרון שלהן לאתגרים, בליווי מנטורים. ביום חמישי ניפגש לסיכום האירוע, לשיפוט הקבוצות ולהכרזת המנצחים".

לצד פעילותה בארגון, גולדנר קבלי עוסקת במחקר מרתק. "הדוקטורט שלי עוסק בשימוש בכלים מעולם הבינה המלכותית לחקר תאי T, תאים של מערכת החיסון שיש להם תפקיד עיקרי בתגובה החיסונית של הגוף. אני משתמשת בכלים כגון עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה, בשביל ללמוד את 'השפה' שבאמצעותה התאים מתקשרים, ולנתח תכונות והתנהגויות מגוונות, בתקווה לעזור ולהשפיע על התערבות טיפולית הקשורה לתאי ה-T. כמו כן, אני מתרגלת באוניברסיטה ומייעצת לסטודנטים בתחום הביואינפורמטיקה. כשהייתי סטודנטית יותר צעירה, היו מספר צמתים שבהם היו לי המון התלבטויות, ולא תמיד היה לי את מי לשאול. הקמתי אתר בו סטודנטים יכולים לקבוע איתי סשן ייעוץ בן חצי שעה בחינם. במהלך הסשן, יכולים הסטודנטים להתייעץ איתי במגוון נושאים – מהתמודדות עם התואר ועד להתלבטויות לגבי תארים מתקדמים. לפרטים נוספים והרשמה לביותון

 

עוד כתבות שיעניינו אותך