הרחבת מקורות ההשראה להוראה מצוינת
פודקאסטים, חדרי בריחה והצגות תיאטרון הם רק חלק ממקורות ההשראה להוראה חדשנית, שהוצגו בכנס המרכז לקידום ההוראה
תחום ההוראה, באקדמיה ובכלל, קשור בכל נימיו בעולמנו התרבותי. הוא מתחדש כל העת ושואב השראה מעולמות תוכן מגוונים שאינם קשורים בהכרח לחדר הלימוד, בהם פודקאסטים, חדרי בריחה, מוזיאונים ופרסומות.
הכנס השנתי של המרכז לקידום הוראה באוניברסיטת בר-אילן, המפתח את תחום החדשנות בהוראה האקדמית, עסק הפעם בהשראות התרבותיות על התחום. בכנס, שהתקיים בחודש מאי 2022, התארחו מומחים מכמה תחומים שאינם קשורים דווקא לתחום החינוך שהדגימו לחוקרים ולאנשי חינוך, כיצד ניתן לשאוב השראה מכל תחומי החיים ולהשפיע על החינוך בישראל.
"החלטנו לצאת אל מחוץ לאקדמיה. בכוונה תחילה לא הבאנו מרצים מתחום החינוך, אלא אנשי מקצוע מומחים בתחומם, שמהם נוכל ללמוד ולקבל השראה", אומרת ד"ר קרן גולדפרד, ראש המרכז לקידום ההוראה באוניברסיטת בר-אילן. לדבריה, שפע הרעיונות ומקורות ההשראה שהוצגו בכנס נועדו לשמש עבור אנשי החינוך ככלי עבודה פרקטי.
הפודקאסטר רן לוי, מייסד הפודקאסט "עושים היסטוריה", הצביע על שימוש במספר כלים מתחום ה-Storytelling כמפתח להגברת הקשב: בניית קונפליקט, גירוי הדמיון, יצירת ערך ועוד. השחקן תומר הלדשטיין שיתף בשיטות מעולם המשחק להעלאת אנרגיות לפני הכניסה לכיתה, שימוש בשפת גוף ובאינטונציות, יצירת מתח ודרמה, שימוש בקול ובתנועות גוף ועוד. בהרצאה של הדס מליק הועלו רעיונות לאופן שילובם של אלמנטים מחדרי הבריחה בהוראה: משחוק, תחרות, עבודת צוות, מדרג קושי של אתגרים, שיטות למניעת תסכול של הלומדים ועוד.
המרכז לקידום ההוראה באוניברסיטת בר-אילן מקיים למעלה מ-60 סדנאות הוראה למרצים מדי שנה. כל סדנה מתמקדת בנושא אחר: שימוש בכלים דיגיטליים בהוראה, רטוריקה, שימוש נכון בקול, הגברת מוטיבציה בקרב סטודנטים, קורס מקוון לכתיבת מבחנים ועוד.