

תואר שני בחינוך מיוחד - אוטיזם
התוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם מקנה לסטודנטים הכשרה רחבה, עיונית ומעשית, לעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי ונותנת מענה עדכני לאחד התחומים המדוברים והמבוקשים ביותר בחינוך המיוחד. התוכנית מיועדת לאנשים בעלי ניסיון בעבודה עם ילדים עם אוטיזם. למתעניינים בתואר שלישי, מוצעת הנחית עבודת המחקר, על ידי חוקרים בעלי שם בתחום.
הלימודים בתוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם משלבים באופן אופטימלי הכשרה עיונית והכשרה מעשית (קורסי פרקטיקום) לעבודה עם ילדים ברצף האוטיסטי.
הקורסים בפן העיוני כוללים אבחון והתערבות, היבטים נוירולוגיים, תפקוד חברתי-רגשי, מאפיינים סנסו-מוטוריים, תפקוד שפתי-תקשורתי, חינוך מיני ועבודה עם הורים.
הלימודים המעשיים מתמקדים בהכשרה מעשית לעבודה טיפולית-חינוכית עם ילדים בגיל הרך ובגילאי בית הספר ברצף האוטיסטי, במוקדים כדוגמת תפקוד חברתי-רגשי-תקשורתי לגילאי בית הספר ולרמות תפקוד שונות, כולל לימוד תכניות חברתיות שונות המותאמות לגיל הרך; תפקוד אקדמי-קוגניטיבי כולל הוראה מתקנת; יכולות טרום אקדמיות לגיל הרך ויכולות קוגניטיביות; ועיבוד חושי וטיפול בהפרעות התנהגות.
את ההכשרה המעשית בקורסי הפרקטיקום ניתן לשלב במהלך העבודה הרציף במסגרות השונות.
משך הלימודים כארבעה סמסטרים (סטודנט המעוניין בכך יכול ללמוד כחמישה סמסטרים, שנתיים וחצי); בשנה הראשונה יום הלימוד הוא יום ראשון ובשנה השנייה יום הלימוד הוא יום חמישי, ועוד חצי יום לימודים מתודולוגים בשעות אחר הצהרים באחת מהשנים.
המידע המלא בעמוד התוכנית לחינוך מיוחד - מוגבלות שכלית, אתר הפקולטה לחינוך
Name in diploma: חינוך מיוחד - אוטיזם
עכשיו זה הזמן להירשם!
בוגרי התוכנית לחינוך מיוחד במסלול התמחות באוטיזם מקבלים יוכלו לעבוד עם ילדים בגיל הרך ובגילאי בית הספר ברצף האוטיסטי בתחומים כמו תפקוד חברתי-רגשי-תקשורתי כולל לימוד תכניות חברתיות שונות המותאמות לגיל הרך, לגילאי בית הספר ולרמות תפקוד שונות (נמוך-גבוה); תפקוד אקדמי-קוגניטיבי כולל הוראה מתקנת, יכולות טרום אקדמיות לגיל הרך ויכולות קוגניטיביות; ועיבוד חושי וטיפול בהפרעות התנהגות.
לאחר הגשת הבקשה להרשמה תקבלו הודעה במייל על קליטתה, ובמקרה הצורך גם על מסמכים שחסרים להשלמת התהליך. בקשה שהוגשה בצירוף כל המסמכים הנדרשים עוברת לבדיקה במחלקה ובבית הספר ללימודים מתקדמים. ניתן לברר את סטטוס הבקשה במערכת אינ-בר.
ניתן לשלב את הלימודים בתוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד - אוטיזם עם לימודים לתעודת הוראה.
- תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר.
- שתי המלצות. לפחות אחד הממליצים יהיה מהתחום האקדמי (טפסים להמלצות ניתן להוריד מאתר האינטרנט של הפקולטה לחינוך).
- בחלק מן התוכניות יידרש ניסיון בחינוך ובהוראה (לפחות 3-2 שנים).
- קבלת ציון עובר בקורסי המחקר בתואר ראשון (מחקר כמותי ומחקר איכותי).
- פרטים נוספים בסעיף 'תנאי הקבלה לתוכניות הלימודים השונות' באתר האינטרנט של הפקולטה לחינוך.
מספר המקומות בכל תוכנית מוגבל.
תנאי קבלה לתוכנית חינוך מיוחד - אוטיזם - יוכלו להגיש מועמדות בוגרי תואר ראשון בממוצע ציונים של 87 לפחות, מורים בח"מ, יועצים מטפלים או מדריכים בח"מ, בעלי תואר ראשון במקצועות פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, עבודה סוציאלית, בעלי ניסיון בעבודה עם ילדים עם ASD ולאחר עמידה בהצלחה בראיון קבלה.
מסלול ללא תזה – 48 נ"ז
מסלול עם תזה - 40 נ"ז
משך הלימודיםהלימודים מתקיימים לרוב במהלך 2-1 ימים בשבוע ובמשך 5-4 סמסטרים. פרטים בדף מידע לכל תוכנית באתר הפקולטה לחינוך.
- סטודנט חייב לסיים את לימודיו במסלול א' (מסלול מחקרי) ובמסלול ב' (מסלול יישומי) במשך שנתיים. לסטודנטים במסלול תזה, בית הספר ללימודים מתקדמים מאפשר, במקרים מוצדקים, הארכה לשנת לימודים שלישית בהמלצת יו"ר הוועדה המחלקתית והמנחה.
הצעת מחקר יש להגיש לאישור הפקולטה לחינוך עד סוף שנת הלימודים הראשונה, ולקבל את אישור בית הספר ללימודים מתקדמים לא יאוחר מסוף סמסטר א' של שנת הלימודים השנייה.
בחינת גמר במסלול א' (עם תזה)
הבחינה תתבסס על עבודת הגמר ועל הביבליוגרפיה ששימשה כבסיס לעבודת המחקר.
ראו תקנון בית הספר ללימודים מתקדמים בפרק המבוא.
הערות
- במעבר בין מסלולי הלימוד א' וב', תכנית הלימודים הקובעת היא תכנית המסלול בה יסיים הסטודנט את לימודיו, כפוף לשנה בה החל את לימודיו. קביעה זו היא לגבי היקף הקורסים ותוכנם.
- הגשת עבודות באיחור בקורסים ובסמינריונים השונים, תתאפשר עם נימוק מוצדק, עד סוף שנת הלימודים שלאחר שנת לימוד הקורס וזאת לאחר שהבקשה תאושר בבית הספר ללימודים מתקדמים.
- קורסי מחקר בתואר השני – כל הסטודנטים בשני המסלולים (עם תזה וללא תזה) – מחויבים בקורסי מחקר בהיקף של 8 נ"ז.
- פרטים בנוגע לתהליך הגשת הצעת המחקר ועבודת התזה ניתן למצוא באתר הפקולטה לחינוך.
ידיעת שפות
אנגלית לתואר השני.
תלמידי תואר שני בחינוך, חייבים בלימודי השפה האנגלית, אלא אם קיבלו פטור על סמך מבחן המיון בלבד. לא יינתן פטור על ידי דקן הפקולטה לחינוך (פרטים על מבחני המיון, רמות הקורסים שייקבעו והקריטריונים למתן פטור לזכאים - ראו בפרק המבוא).
על פי הדרישות הכלליות לתואר שני (ראו בפרק המבוא).
לקבלת פרטים נוספים
ניתן לפנות למזכירות תואר שני בחינוך בטלפון 03-5318444
בדוא"ל ובאתר המחלקה של הפקולטה לחינוך