Skip to main content
24.07.2024 | יח תמוז התשפד

טכנולוגיה מבוססת AI מסייעת בהוראת האופטומטריה

במסגרת התוכנית הסטודנטים נפגשו עם "אנשים דיגיטליים" והתמודדו עם מקרים שונים בתחומי התאמת עדשות אופטיות ומשקפי מגן

תמונה
BIU and D-ID Create Digital Patients

האגף ללמידה והוראה באוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף עם חברת D-ID, יזמו תוכנית פיילוט חדשנית המשלבת טכנולוגיית בינה מלאכותית בהכשרת סטודנטים בבית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה. התוכנית מאפשרת לסטודנטים להתנסות בתרחישים מציאותיים של התאמת עדשות מגע וציוד מגן לעיניים באמצעות דמויות דיגיטליות מבוססות AI.

הפיילוט התבסס על עשרות סרטונים המדמים סיטואציות רפואיות, שמאפשרים למשתמשים ליצור חוויה אינטראקטיבית של שיחה פנים-אל-פנים עם דמות מבוססת AI

גיל פרי, מנכ"ל ומייסד שותף של D-ID, אמר כי "שיתוף הפעולה מדגים את הפוטנציאל העצום של ‘אנשים דיגיטליים’ בהכשרת דור העתיד של אנשי המקצוע. הסטודנטים מקבלים חוויית למידה עשירה ואינטראקטיבית, המדמה סיטואציות אמיתיות. אנו גאים להיות חלק מהפיילוט המוצלח ומצפים להמשך שיתוף הפעולה".

פרופ' יוסי מנדל, ראש ביה"ס לאופטומטריה ומדעי הראיה בבר-אילן: "בית הספר שם לעצמו למטרה להכשיר את הדור הבא של האופטומטריסטים. אנו משקיעים משאבים גדולים כדי לאפשר לסטודנטים לפתח ידע קליני והתנסות קלינית רחבה על ידי לימודים פרונטליים, דיגיטליים ובמיוחד על ידי בדיקות מטופלים במרפאות בית הספר. באמצעות יצירת המטופלים הדיגיטליים, אנו מאפשרים לסטודנטים להתמודד עם מגוון רחב של אוכלוסיות, מקרים קליניים ואנשים בעלי אופי שונה."

יובל שרייבמן, סמנכ"ל למידה והוראה בר-אילן, הוסיף: "שיתוף הפעולה הוא חלק מתוכנית כלל אוניברסיטאית ליצירת חווית למידה ייחודית, עדכנית ודיגיטלית". את הפיילוט מובילים צופיה סימקוביץ וד"ר אור-יה אייזן אנוש.