Skip to main content
23.05.2024 | טו אייר התשפד

טקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד תשפ"ד

התואר הוענק לד"ר אילנה דיין, חיים ילין, פרופ' חיים סידר, אביב גפן, הרב אליהו בלומנצויג, רוזה ניסנבאום דה פלדמן ועמותת "אחים לחיים"

תמונה
כתבה_דר לשם כבוד

כבכל שנה, גם השנה העניקה  אוניברסיטת בר-אילן תוארי דוקטור לשם כבוד לאישים ולארגונים שהייתה להם השפעה חיובית על החברה, התרבות, המדע, החינוך והפילנתרופיה בישראל ובחו"ל בתשפ"ד. 

אשת התקשורת ד"ר אילנה דיין קיבלה את התואר בהערכה על עבודתה העיתונאית: על הנחת התשתית לעיתונות החוקרת בישראל, כזו היצוקה יושרה נוקבת ונחרצת לזכות הציבור לדעת. על יצירה עיתונאית צלולה המלטשת את אמות המוסר הנוהגות ומשפיעה לטובה על החברה הישראלית. על העמדת דורות של אנשי ונשות תקשורת שאבני הדרך שהנחת, עובדה אחר עובדה, מובילות אותם לעשייה קפדנית, נחושה ואובייקטיבית.

ח"כ וראש מועצת אשכול לשעבר חיים ילין קיבל את התואר בהוקרה על הנחישות והאומץ, על הגבורה וההתגברות: על הציונות המעשית שלו ושל קהילת העוטף המשפיעה על העבר, על ההווה ועל המחר שלנו כעם וכאומה. על החזון והרוח העזים שעמם החל, הוא, חבריו וחברותיו תושבי העוטף, בעבודת השיקום ובעיצוב תקומתו של הנגב המערבי ושל מדינת ישראל כולה לאחר 7 באוקטובר 2023.

החוקר פרופ' חיים סידר קיבל את התואר בהוקרה על עבודתו המדעית בתחום הגנטיקה, ובשל תרומתו האדירה למדע ולאנושות בגילוי המכניזמים שבבסיס קיומנו ובהכנת הקרקע לכל העולה והצומח בחזית הרפואה היום ובעתיד. וכן על העמדת דורות של חוקרים וחוקרות ישראלים בדמותו: חרוצים, קפדנים ומשתפים, סקרנים, ביקורתיים וסבלניים. על הבחירה הציונית לבנות את התרבות המדעית המפוארת והמשפיעה הזאת כאן בישראל, ומכאן להוציא את תורתך לעולם.

הזמר והיוצר אביב גפן קיבל את התואר בהוקרה על תרומתו הייחודית למוזיקה ולתרבות הישראלי, ובשל הנחישות לרתום את כשרונו כדי להבקיע חומות וגם בתוך הצרימות למצוא את המשותף ולייצר את ההרמוניות המחברות, להשמיע קולו ולהשפיע על הבמה והרבה מעבר לה, על החברה הישראלית כולה.

הרב אליהו בלומנצויג קיבל את התואר בהערכה על מפעל חיים של הוראה: על חינוך המצמיח תלמידי חכמים שעיון, חכמה ואהבת התורה, ציונות מעשית וערבות הדדית מובילות אותם בדרכם. על יצירת חיבורים בעם ישראל ומעורבות פעילה ביזמויות המרבות שלום, פשרה והידברות בתוכנו. על הנהגה ועל העמדת מנהיגים שמחויבותם לעם ישראל ולחברה הישראלית מושרשת בהם עמוק, והשפעתם ניכרת מדור לדור.

הפילנטרופית רוזה ניסנבאום דה פלדמן קיבלה את התואר בהערכה על תרומתה המתמשכת לאקדמיה הישראלי ועל תמיכתה הבלתי מעורערת בסטודנטים, חוקרים ויוזמות אקדמיות לאורך כמה עשורים, וכן ניתן לה התואר על היותה השראה ודוגמה למחויבות ולמסירות ליהדות, לערכי המשפחה, למדינת ישראל ולעם ישראל.

עמותת "אחים לחיים" קיבל את התואר בהוקרה על אחוות האחים, שרתמו לכדי מעגל של השפעה – לוחמים פצועים למען לוחמים פצועים: בשל ההקרבה ועוז הרוח שבו הם מלווים לשיקום, להגשמה ולמנהיגות, נטענים בכוחות ומעבירים אותם הלאה ללוחמים־אחים, שנפצעו גם הם בהגנה על מדינת ישראל. על ריבוי האהבה ועל העמקת שותפות הגורל המלכדת את העם היהודי בארץ ובתפוצות.

עוד כתבות שיעניינו אותך