Skip to main content
09.05.2024 | א אייר התשפד

משפיעה על חקר החלל

יהל סופר רימלט, בוגרת המסלול לתואר ראשון בפיזיקה ומדעי המוח, מתמחה בתכנון מערכות תצפית באסטרופיזיקה

תמונה
בוגרת יהל סופר

הכירו את יהל סופר רימלט, מדענית ודוקטורנטית במכון ויצמן בתחום הפיזיקה הניסויית, שמתמחה בתכנון מערכות תצפית באסטרופיזיקה ובזמנה הפנוי חונכת תלמידים צעירים. יעל, בוגרת המסלול לתואר ראשון בפיזיקה ומדעי המוח באוניברסיטת בר-אילן נבחרה לרשימת 30 הצעירים המבטיחים בישראל מתחת לגיל 30 של "פורבס", בשנת 2024. 

"מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי מאוד את הטבע, ובמיוחד את החלל. שאלות כמו - 'מה יש בסוף היקום', או 'איך הירח לא נופל לנו על הראש?', העסיקו אותי מגיל צעיר", היא מספרת, "בצבא שירתתי כמורה-חיילת. לקראת סוף המסלול עלה בי הדחף ללמוד, ולמרות שמעולם לא למדתי פיזיקה, נזכרתי בהתרגשות ראשונית שהייתה לי ממדע ובחרתי במסלול הזה. מאוד אהבתי ללמוד במחלקה לפיזיקה בבר-אילן - זו מחלקה קטנה ומאוד מיוחדת, מקום שהמרצים מגיעים להרצאות מתוך רצון אמיתי לחנך וללמד. היה לי ברור שזה מה שהכי מעניין אותי. אלו היו שלוש שנים קשות ומספקות שלאחריהן המשכתי ללימודי תואר שני במכון ויצמן ולדוקטורט".

בימים אלה, סופר רימלט היא חלק מקבוצת מחקר שמתכננת ובונה מכשירים כדי לבצע תצפיות אסטרונומיות. "כששואלים אותי מה אני עושה בחיים, אני אוהבת להגיד שאני מחפשת חייזרים. טוב, זה לא בדיוק נכון. אבל לפחות זה הרבה יותר קרוב מרוב האוכלוסייה", היא מספרת, "אנחנו מתמקדים בתכנון מכשירים שמיועדים לגילוי כוכבי לכת חדשים מחוץ למערכת השמש, לאפיון וללמידה שלהם. יש לי זכות לקחת חלק בפרויקטים יוצאי דופן ומרגשים. ביניהם, מצפה הכוכבים החדש שאנחנו בונים בימים אלה בנאות סמדר, וכן פרויקט אשר נבנה בשותפות עם האוניברסיטאות הגדולות בעולם, טלסקופ ה - GMT. מדובר בטלסקופ חדשני והגדול ביותר בעולם, אשר נבנה בימים אלו בצ'ילה".

במקביל ללימודיה, הקפידה סופר רימלט לתרום לחברה. "בין היתר, לימדתי פיזיקה במכינה קדם צבאית לבני העדה האתיופית באוניברסיטת בר-אילן", היא מספרת, "לימדתי קבוצת תלמידי חטיבה פיזיקה ומתמטיקה בשכונת הרכבת בעיר לוד, ואף לימדתי וחנכתי תלמידים לקראת הבגרות בכימיה בתיכון העירוני ביפו. בימים אלו אני חונכת תלמידי תיכון מצטיינים במסגרת מכון דוידסון ומתרגלת קורס בתכנון מערכות אופטיות במדרשת פיינברג".

כמו רבים בישראל, התקופה האחרונה, מורכבת עבור סופר רימלט במיוחד. "בן דוד שלי הקטן, האהוב והאמיץ, עילי בר שדה ז"ל, נפל ב-7.10 בקרב בבסיס זיקים. העולם קרס עלי. מצאתי מפלט ומשמעות, במפגש סביב מדע עם תלמידים שאני חונכת. אני מאמינה שזה התפקיד שלנו במסגרת ההיסטורית השברירית שאנו חיים בה כרגע - לחנך והשפיע על הסביבה שלנו".

לתוכניות הלימוד במחלקה פיזיקה

עוד כתבות שיעניינו אותך