Skip to main content
|

"נוכחותה הגוברת של התקשורת בחיינו מקנה לה חשיבות רבה"

הכירו את נועה מסינגר, מאסטרית מצטיינת של בית הספר לתקשורת העובדת בתחום יחסי הציבור במגזר הציבורי ומלמדת במכללה

Image
מסינגר נועה בוגרת

תחום התקשורת והתוכן עניין את נועה מסינגר עוד כתלמידת תיכון, כשלמדה במגמת תקשורת מורחבת וערכה את עיתון בית הספר. "הזדהיתי עם הביטוי שטבע הפילוסוף מרשל מקלוהן, 'המדיום הוא המסר', וידעתי שאמשיך להתמקצע בתחום התקשורת גם באקדמיה", היא נזכרת. השילוב בין תקשורת לבין הבנת היבטים שונים של התנהגות המדינה, השלטון והממשל נראה לה טבעי, ובתואר הראשון היא למדה תקשורת ומדעי המדינה. 

את לימודיה לתואר שני בתקשורת פוליטית סיימה נועה בהצטיינות, ובטקס הסיום שהתקיים באחרונה היא נשאה דברים כנציגה של הפקולטה למדעי החברה, ואמרה בין השאר את הדברים הבאים: "המשותף לכל הדיסציפלינות הוא הרצון להבין את העולם מבחינה חברתית-אנושית-רגשית וערכית, וכן הרצון לחקור את החברה ואת התנהגות האדם בה, להתבונן בתרבויות שונות, להבין מהלכים כלכליים, פוליטיים, דמוגרפיים, משפטיים ונפשיים. אלו הם נושאים מרכזיים הקשורים זה בזה ומשפיעים עלינו כיחידים הפועלים במרחב חברתי".

נועה עובדת במשרד יחסי ציבור המספק שירותים לגופים ציבוריים ולרשויות מקומיות, ובנוסף היא משמשת כעוזרת הוראה במכללת הדסה בחוג לתקשורת. "העולם שסביבנו מורכב מתקשורת – החל מתקשורת בין אישית ועד לתקשורת המונים. נוכחותה ההולכת וגוברת של תקשורת ההמונים בזירה הציבורית והפוליטית והיותה הספקית הראשית של מידע לציבור, מקנות לה חשיבות רבה בסדר החברתי והתרבותי של כל אחד ואחת מאיתנו".

את הלימודים בבר-אילן נועה מתארת כנעימים מאוד: "הרגשתי שהמחלקות משתדלות לתת תחושת בית לסטודנטים. המרצים היו כולם מאירי פנים וקשרו קשרים טובים עם הסטודנטים, בעיקר בתואר השני – שבו הלימודים מתבצעים בקבוצת סטודנטים קטנה ואינטימית יותר. כולם באמת עוזרים לכולם וחוויית הלמידה המשותפת מעניקה ערך מוסף משמעותי". ערך זה אף קיבל יתר משמעות בשנה האחרונה, בעקבות המלחמה בעזה. "היה לנו חשוב מאוד לסייע למגויסים כדי שאף סטודנט לא יישאר מאחור. למידה בתקופת מלחמה היא אתגר גדול בשל המתח הנפשי וחוסר היציבות, אבל היא יכולה לשמש גם כעוגן וכמקור לתחושת נורמליות. הפנמנו את חשיבות הסולידריות החברתית והבנו ביתר שאת עד כמה נושאי הלימוד שלנו חיוניים".

ומה לגבי שעות הפנאי? "אני אוהבת לאפות, חובבת תיאטרון, מתאמנת בחדר כושר ומבלה עם קרוביי", היא מספרת.