Skip to main content
23.06.2022 | כד סיון התשפב

עוד הצלחה לאנרגיה הירוקה של בר-אילן

טכנולוגיה לייצור מצבר חדש, מבוסס אלומיניום, לרכב חשמלי

תמונה
electricar

לאחרונה הונפקה בבורסה חברה המתבססת על טכנולוגיית אנרגיה ירוקה מסוג "מתכת-אוויר", שפותחה באוניברסיטת בר-אילן, טכנולוגיה המספקת את התשתית לייצור מצבר חדש, מבוסס אלומיניום, לרכב חשמלי. הפיתוח הזה מהווה צעד גדול נוסף לקראת תחבורה חסכונית ונקיה המושתתת על אנרגיה ירוקה.

זוהי נקודת ציון משמעותית וביטוי נוסף לעוצמה המחקרית של בר-אילן ולייעודה כאוניברסיטה נושמת חדשנות ומקדמת השפעה, הסוללת נתיבים להזדמנויות חדשות עבור הסביבה שאנו חיים בה ועבור העולם כולו.

למעלה מעשור לפני שמונה לתפקיד נשיא האוניברסיטה, הוביל פרופ׳ אריה צבן את המחקר פורץ הדרך, בעת תפקידו כחוקר במחלקה לכימיה. הטכנולוגיה תיכנס בעתיד הקרוב לתעשיה ותאפשר להאריך את חיי הסוללה של הרכבים החשמליים, לפשט משמעותית את הליך ה״תדלוק״ ולבסס את יתרונו הסביבתי של הרכב אשר נמנע לחלוטין מפליטת גזי חממה המזהמים את האוויר.

חברת פינרג'י שתיישם את הטכנולוגיה הוקמה על ידי אביב צידון ב-2009 והיא עוסקת בפיתוח וייצור סוללות מתכת-אוויר, המפיקות אנרגיה חשמלית מאלומיניום ואבץ. בהנפקה הראשונה שלה שנערכה בתחילת פברואר, גייסה החברה 200 מיליון שקל שנוספו לסכום של 30 מיליון שגויס בסבב טרום הנפקה.

הטכנולוגיה מוסחרה על ידי חברת BIRAD (Bar-Ilan Research & Development Company), חברה בבעלות האוניברסיטה, שנוסדה כדי להפוך חידושים והמצאות שנוצרו בבר-אילן למוצרים שימושיים הניתנים למסחור באופן אפקטיבי, ובכך לחזק את הכלכלה, לקדם חדשנות ולשפר את איכות החיים. פעילותה של ביראד היא חלק מתפיסת "משפיעים על המחר היום" של אוניברסיטת בר-אילן, הדוגלת במחקר אפקטיבי המחובר לצרכי השוק והסביבה.

אנרגיה מתחדשת תפתור את משבר האקלים>>>

איך אנרגיה סולארית ולוחות סולאריים תורמים לגידולי שדה?>>>