Skip to main content
26.08.2024 | כב אב התשפד

מפתחת אמצעים לטיפול במחלות עור דלקתיות

ד"ר אמה גוטמן-יסקי, בוגרת הפקולטה למדעי החיים זכתה בפרסים בינלאומיים על תרומתה לחשיפת המנגנונים המולקולריים והתאיים המעורבים במחלות עור דלקתיות

תמונה
גוטמן יסקי בוגרת משפיעה

ד"ר אמה גוטמן-יסקי, בוגרת תואר שלישי מהפקולטה למדעי החיים של אוניברסיטת בר-אילן, זכתה באחרונה בפרס פול ארליך למחקר ניסיוני. ד"ר גוטמן-יסקי, שמכהנת כפרופסור לדרמטולוגיה ולאימונולוגיה וכמנהלת מחלקת הדרמטולוגיה בביה"ח היוקרתי  Mount Sinaiבניו-יורק, היא אחת מהמומחיות המובילות בעולם בתחום מחלות עור דלקתיות. בנוסף לפרס פול ארליך, קיבלה בעבר גוטמן-יסקי פרסים נוספים ביניהם את פרס החדשנות הטיפולית מהאגודה האמריקאית לדרמטולוגיה (ASA)על תרומתה לחשיפת המנגנונים המולקולריים והתאיים המעורבים במחלות עור דלקתיות.

את דרכה המקצועית החלה גוטמן-יסקי בישראל: היא סיימה את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן המתינה כמעט שנתיים כדי להתחיל את התמחותה הראשונה ברפואת עור. במהלך תקופת המתנה זו, היא החלה את לימודי התואר השלישי באוניברסיטת בר-אילן, בהנחיית פרופ' רונית שריד, שהתמקדו בחקר סארקומת קאפושי המהווה מחלת עור ממארת שהתפתחותה קשורה בהדבקה בנגיף הרפס ייחודי. ד"ר גוטמן-יסקי סיימה את עבודת הדוקטור עם יותר מ-10 פרסומים מדעיים בכתבי עת שפיטים.

בהמשך, עברה גוטמן-יסקי לארה"ב, שם השלימה פוסט-דוקטורט באוניברסיטת רוקפלר. והצטרפה לביה"ח Mount Sinai בו היא עוסקת במחקר בסיסי ויישומי בתחומים שונים הקשורים למחלות עור, בדגש על אסתמה של העור (Atopic dermatitis), שעבורה פיתחה מספר תרופות חדשניות שנמצאות במחקר קליני. 

בראיון לתקשורת ובפוסט שפרסמה באחרונה ברשתות החברתיות, היא הכירה תודה לפרופ' שריד על ההשראה ועל התמיכה שקיבלה במהלך לימודיה. ד"ר גוטמן-יסקי הדגישה את החשיבות של חונכות ואת היכולת של מנטור טוב להנחות ולהעצים אנשי מקצוע צעירים בתחילת דרכם ובכך לעצב את עתידם האקדמי.

גוטמן-יסקי הדגישה בדבריה את "חשיבות האמונה בעצמך וההכרה בכך שאין תקרת זכוכית שמגבילה אותך". היא הוסיפה כי היא מאמינה במדע, "ומעודדת חוקרים צעירים ללכת בעקבות החלומות ולהתמיד גם כאשר קשה ונראה בלתי אפשרי".

לתוכניות הלימוד בפקולטה למדעי החיים