Skip to main content
22.08.2024 | יח אב התשפד

למה כדאי ללמוד לתואר שני בתחום חדש?

הזדמנויות חדשות בקריירה, התפתחות מקצועית, צמיחה אישית, ידע נרחב ויצירתיות - כל היתרונות הטמונים בלימודים לתואר שני ושלישי

תמונה
article illustrations_1mob2

בעידן שבו השינויים התכופים בשוק העבודה והטכנולוגיה מחייבים התאמה מתמדת, יותר ויותר אנשים בוחרים ללמוד לתואר שני בתחומים השונים מהכשרתם המקורית או מעיסוקם הנוכחי. 

הלימודים לתואר שני הופכים לכלי משמעותי לא רק להעמקת הידע ולהתפתחות מקצועית, אלא גם ליצירת הזדמנויות חדשות, מעבר לקריירות אחרות ויצירת יתרון תחרותי. 

הנה כמה תוכניות לתואר שני שיקדמו אתכם מקצועית ויפתחו לפניכם הזדמנויות חדשות:

תואר שני במנהל עסקים, תוכנית הלימודים במנהל עסקים מציעה הכשרה בניהול ובאסטרטגיה עם דגש על מנהיגות והובלת תהליכי חדשנות. הלימודים לתואר מתקדם זה יעניקו לבוגרים ולבוגרות אפשרות להשתלב בתפקידי ניהול בחברות ובארגונים ב-4 תחומי התמחות: מימון, שיווק ופיתוח עסקי, ניהול ומערכות מידע. בנוסף, התוכנית גם תפתח לכם צוהר לעולם הדירקטורים.

גם אם לא למדתם משפטים לתואר ראשון, ידיעת החוקים בכל תחומי החיים חשובה למגוון רחב של בעלי מקצוע. תואר שני במשפטים ללא-משפטנים מעניק ידע יקר-ערך בתחומים כמו משפט מסחרי, משפט ציבורי ומשפט פלילי, בשילוב כלים מעשיים. התוכנית כוללת כמה מסלולים, שכל אחד מהם מתאים לבוגרי פקולטות שונות ומעניק ידע משפטי מכוון-תחום, עם אפשרות להוסיף לימודי תעודה בתחומים גישור, הכשרת דירקטורים וקציני ציות.

בארגונים, בעסקים, בבתי המשפט, וגם במשפחה – החיים מלאים בסכסוכים ובמשברים. הידע כיצד לנהל אותם, והיכולת להתמודד אתם באופן המיטבי, הם משאבים יקרי ערך שניתן לרכוש. בתוכנית לניהול ויישוב סכסוכים ומשא ומתן תלמדו טכניקות להתמודדות עם משברים, ותקבלו כלים לגישור, לניהול משא ומתן, ולפתרון סכסוכים ברמה הבין-אישית, הארגונית והקהילתית.

article illustrations_4pc

רוצים להשתלב במהפכת המידע? תואר שני במדעי המידע יאפשר לכם להתמחות בניהול ידע בכל מערכת ארגונית. במסגרת הלימודים בתחום זה תכירו את הטכנולוגיות העדכניות ביותר לניהול מידע, ותלמדו לפתח כלים לאיסוף המידע, לארגונו ולניהול יעיל של הידע בארגון שלכם. בעידן שבו כמות הידע רק הולכת וגדלה מדי יום, תפקיד מסוג זה הופך לנחוץ ביותר בכל ארגון.

אם אתם עוסקים במקצוע הקשור באופן ישיר או עקיף בעולם מדעי החיים ומעוניינים להרחיב ולהעמיק את ידיעותיכם בתחום, אבל מצד שני אינכם מעוניינים להתחייב לשנים של עבודת מחקר - התוכנית לתואר שני ללא תזה במדעי החיים היא בדיוק בשבילכם. הלימודים בתוכנית ירחיבו את הידע שלכם ויעשירו אותו, וגם יפתחו לפניכם הזדמנויות להתפתחות מקצועית. 

הכשרה בתחומי ממשל, חברה וטיפול בקהילה 

השנה האחרונה הייתה מלאה באתגרים קהילתיים ואישיים, והובילה רבים להתעניין בתחומים שנוגעים לעולמות הרווחה או הנפש. לימודים לתואר שני בעבודה סוציאלית פותחים הזדמנות לקריירה חדשה שתכשיר אתכם לטפל בקבוצות, לחולל שינוי משמעותי בחייהם של אנשים וקהילות ולהוביל שינויים חברתיים.

תחום רווחתי נוסף שבו הביקוש למומחים ולאנשי מקצוע רק הולך וגובר הוא - הזקנים. תואר שני בגרונטולוגיה עוסק בניתוח צורכי קבוצת הגיל השלישי, ובדרכים שבהם ניתן לשפר את איכות החיים ולא רק את אורכם. התואר מאפשר לבוגרים ולבוגרות להשתלב בתפקידי הדרכה וניהול בבתי אבות, במרכזי דיור מוגן, במרכזים קהילתיים, במתנ"סים, במרכזים רפואיים ועוד.

אם מעניין אתכם לדעת יותר על האזור שבו אנו חיים תואר שני במדעי המדינה יכול להעמיק את הידע שלכם בתחומים כמו פוליטיקה ישראלית, דמוקרטיה, יחסים בינלאומיים, מחשבה מדינית, מנהל ומדיניות ציבורית ובסוגיות צבאיות ואסטרטגיות. תואר שני בלימודי המזרח התיכון יאפשר לכם להעמיק את ההיכרות עם מאפייני המזרח התיכון, עם האוכלוסיות השונות באזור והאירועים המתרחשים סביבנו. לצד הידע הרב שתרכשו, לימודים אלה יאפשרו לכם להשתלב במשרות בכירות במגזר הציבורי והדיפלומטי. 

אם אתם מעוניינים בעשייה אקטיביסטית לקידום נשים ולחברה שוויונית יותר – תוכלו למצוא את הכלים לכך בתואר שני בלימודי מגדר. התוכנית כוללת בין השאר מגמת שטח, במסגרתה תוכלו לעשות פרוייקט אישי בתחום שקרוב ללבכם, ולקבל סדנאות הכשרה רלוונטיות וליווי אישי.

article illustrations_3mob2

הרחבת הידע והתפתחות אישית מעמיקה 

מי מכם או מכן, שכותבים למגירה או חולמים להתפתח בתחום הכתיבה, תואר שני בספרות משווה במגמת כתיבה יוצרת, עשוי לסייע לכם להגשים את החלום. התוכנית, בה מלמדים אנשי מקצוע מובילים בתחום, תחשוף אתכם לטכניקות הכתיבה היצירתית בפרוזה ובשירה ותאפשר לכם לעצב את דרככם האישית כיוצרים וככותבים.

שוחרי תרבות? בתוכנית ללימודי פרשנות ותרבות, המושג "תרבות" מתרחב מעבר ליצירה האמנותית אל מכלול הפעילויות האנושיות - שפה, טקסטים, מוסדות ופרקטיקות. התוכנית מעודדת את הסטודנטים לחקור ולהתבונן מזווית ביקורתית כל תופעה חברתית, לרבות עובדות, מוסדות והתנהגויות אנושיות. הלימודים בתוכנית מפתחים את היצירתיות ומעשירים את תפיסת עולמם של הסטודנטים.

בתוכנית לתואר שני בפילוסופיה תכירו את תולדות המחשבה הפילוסופית ותוכלו להתעמק בנושאים המעניינים אתכם. תוך כדי כך, תפתחו מיומנות בקריאה ביקורתית, בכתיבה וניסוח רעיונות מורכבים ובבניית טיעונים לוגיים משכנעים.

ומה עוד? אוניברסיטת בר-אילן מציעה עוד מגוון רחב של אפשרויות מרתקות ללימודי תואר שני, למשל - מגדר, פרשנות ותרבות, פסיכולוגיה ללא תזה ועוד. סקרנים? היכנסו לקטלוג המסלולים ותוכניות הלימוד של אוניברסיטת בר אילן

רוצים לדעת עוד על לימודים באוניברסיטת בר-אילן? הירשמו ליום הפתוח בקמפוס ב- 14.2.25