Skip to main content
31.07.2024 | כה תמוז התשפד

מגויסת למילואים ולמקצוע הרפואה

הכירו את אור גיא רוזנברג, סטודנטית לרפואה במסלול הארבע שנתי, פראמדיקית בשירות פעיל ומתמשך ואם לשני פעוטות

תמונה
אור גיא רוזנברג סטודנטית משפיעה

אור גיא רוזנברג, סטודנטית במסלול הארבע שנתי בפקולטה לרפואה על שם עזריאלי בגליל, היא בוגרת תואר ראשון ברפואת חירום. עם פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״, היא גויסה לשירות מילואים ממושך במפקדת קצין רפואה ראשי של צה״ל, במקביל ללימודיה, שירות אותו היא ממשיכה למלא כבר יותר מחצי שנה. "בתחילת המלחמה, מצאתי את עצמי משרתת ימים ולילות בחמ"ל רפואה. בבת אחת נאלצתי לעזוב את הילדים ואת בן הזוג, אבל לא יכולתי שלא לתרום את חלקי למאמץ המלחמתי" היא מספרת. "לאחר חודשיים חזרנו ללימודים, אך המשכתי במילואים במתכונת שונה - עדיין עמוסה מאוד, אך תוך התחשבות במצב המשפחתי שלי. היה לי חשוב להמשיך בשירות המילואים למרות הכול, אי אפשר מבחינתי לא להיות חלק מזה״.

אור מודה לחברי הסגל של הפקולטה לרפואה, כמו גם לחבריה לכיתה, שהתגייסו לעזרתה. בין היתר, הם אפשרו לה לצפות בהרצאות מוקלטות עד השעות הקטנות של הלילה, התאימו את המבחנים לעומס וללוחות הזמנים שלה, ודאגו שתוכל להביע את דעתה בזום גם מרחוק. "למרות המרחק הפיזי, הרגשתי לאורך כל הדרך חלק מהכיתה ומהקהילה האקדמית. תמיכת הסגל והאכפתיות שלהם גרמו לי להרגיש שייכת, גם כשלימודי הרפואה התקיימו בצפת ואני והמשפחה שלי שהינו ברעננה".

בטקס קבלת החלוק הלבן, שסימן את תחילת השלב הקליני בלימודיה, נשאה אור דברים בשם חברי המחזור שלה. "השנה האחרונה הייתה מאתגרת ומלאת רגשות עבור רבים מאיתנו, ובפרט עבורי. ניסיתי לשלב בין לימודים אינטנסיביים, שירות מילואים פעיל וגידול שני ילדים קטנים: איתן בן השלוש וארי בן השנה", היא אמרה, והוסיפה. "מהרגע שהחלטתי להיות רופאה, ברור לי שזה מקצוע שדורש הקרבה. זה מקצוע שצריך לתת בו את כל כולך. אני לא יכולה לדמיין את עצמי עושה משהו אחר, רק את זה״.

לתוכניות הלימודים ברפואה