Skip to main content
13.06.2024 | ז סיון התשפד

חוקר, מפתח ומילואימניק

הכירו את תומר קלמן, סטודנט לתואר שני בפקולטה להנדסה, לוחם ומפתח אלגוריתמים בחברת סטארט אפ

תמונה
תומר קלמן

תומר קלמן, סטודנט לתואר שני בהנדסת מחשבים בהתמחות מחשוב קוונטי באוניברסיטת בר-אילן, כבר הספיק לשרת בשלושה סבבי מילואים שונים, במהלך שנת הלימודים, מאז ה-7 באוקטובר.  מעבר ללימודים ולמילואים, הוא עובד במשרה מלאה בחברת הסטארט-אפ "פריזמה פוטוניקס", שמתמקדת בתחום החישה האופטית. "אני מפתח אלגוריתמים בחברה, שמפתחת סיב אופטי שמזהה תקלות ממרחק אלפי קילומטרים".

שלושת העולמות בהם עוסק קלמן: הצבא, ההייטק והאקדמיה, נפגשו בשנה שעברה, כשהוביל האקתון ייחודי בבר-אילן שבמסגרתו פותחו פתרונות טכנולוגיים עבור היחידה הצבאית בה שירת באותה תקופה. על האירוע המרתק הוא מספר: "הגדרתי את האתגרים הטכניים שהיחידה צריכה לעמוד בהם כדי לפעול טוב יותר בשטח. במהלך ההאקתון שימשתי גם כחונך של המשתתפים. נשארתי ער כל הלילה, ליוויתי קבוצות והכוונתי לפתרונות שפותחו".

במהלך שירות המילואים הממושך נאלץ תומר להקפיא זמנית את לימודיו, אבל לא רק בגלל המלחמה. "בשבועות הראשונים היינו בעוטף וביצענו שם משימות סיוע לתושבים ואבטחת זירות. אחרי זה נכנסנו לרצועת עזה, ולחמנו בקרבות רבים. בהמשך הוצבנו ברמאללה, ואחרי שבועיים קראו לנו לתמרון ברפיח. באחת ההפוגות הקצרות בין הסבבים אשתי ילדה, ולא נותר לי זמן ללמוד".

בתחילת חודש מאי, הוא זכה להשתתף ולשאת נאום בטקס קבלת ד״ר של כבוד שנערך באוניברסיטה, אליו הוזמנו גם סטודנטים שמשרתים במילואים כהוקרה על תרומתם. "התרגשתי במיוחד לפגוש את אילנה דיין, שבתוכניתה שודרה  כתבה מיוחדת על היחידה שבה אני משרת", הוא נזכר.

לתוכניות הלימוד בפקולטה להנדסה 

עוד כתבות שיעניינו אותך