Skip to main content
27.10.2022 | ב חשון התשפג

פרופ' מלאכי נוקד זכה בפרס פתרונות האקלים

הפרס ניתן על פיתוח סוללות סודיום יון ליצירת תאי דלק כמערכת אחסון אנרגיה ידידותית לסביבה

תמונה
מלאכי נוקד

משפיע על הסביבה: פרופ' מלאכי נוקד מהמחלקה לכימיה והמכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים באוניברסיטת בר-אילן, זכה בפרס פתרונות האקלים על פיתוח סוללות סודיום יון - פיתוח חומרים פעילים לסוללות יון נתרן ליצירת תאי דלק כמערכת אחסון אנרגיה ידידותית יותר לסביבה. הפרס, בסך כולל של 2 מיליון דולר הוענק השבוע, לפרופ' נוקד, ולחוקרים ויזמים נוספים, בפסטיבל פתרונות האקלים - ועידה גלובלית של ארגונים ממשלתיים, עסקים וארגונים ללא מטרות רווח, להנעת חדשנות בעולמות האקלים.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן, אמר בעקבות הזכייה: "כחוקר ויזם בתחום האנרגיה וגם כנשיא האוניברסיטה אני גאה מאוד בנבחרת שלנו חוקרות וחוקרים, סטודנטיות וסטודנטים שלוקחים על עצמם אתגרים מורכבים כדי לפתור את בעיית האקלים שמטרידה את כולנו".

פרס פתרונות האקלים, הוא יוזמה משותפת של של JNF קנדה, קרן קימת לישראל ו- Start-Up Nation Central, כמהלך ארוך טווח לקידום חוקרים ויזמים ישראליים ולמיצוב ישראל כמרכז עולמי לחדשנות בנושא טכנולוגיה אקלימית.

לצידו של פרופ' נוקד הוענקו פרסים בתחרות גם לפרופ' אבנר רוטשילד מהטכניון על יצירת מימן ירוק באמצעות אלקטרוליזת מים ללא שימוש בממברנות ולפרופ' יצחק מזרחי מאוניברסיטת בן גוריון על הפחתת פליטת גזי חממה ושינויי אקלים על ידי תכנון רציונלי של המיקרוביום של מעלי גירה.

"אני מתרגש מאוד לראות איך החלום שלנו רוקם עור וגידים, חלום שרותם את החדשנות הישראלית, אומת הסטארט-אפ, למאבק במשבר האקלים" אמר ג'ף הארט, יו"ר פרס פתרונות האקלים.

עוד כתבות שיעניינו אותך