Skip to main content
26.04.2021 | יד אייר התשפא

תואר דוקטור לשם כבוד הוענק לד"ר טל זקס

התואר הוענק לד"ר טל זקס על הובלת פיתוח החיסון נגד קורונה של חברת מודרנה

תמונה
zaks

באירוע שנערך ביום א', 25 באפריל, קיבל הישראלי ד"ר טל זקס דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן. ד"ר זקס קיבל את התואר על הובלת פיתוח החיסון נגד קורונה של חברת מודרנה. את דוקטור זקס עיטרו שלמה זהר יו"ר ועדת הקבע של אוניברסיטת בר-אילן, גדעון המבורגר יו"ר אגודת הידידים והרבה עדה זבידוב מקהילת הר-אל ירושלים. הליך העיטור הוקדם על מנת להעניק לד"ר טל זקס את התואר דוקטור לשם כבוד באופן פרונטלי בזמן שהותו בישראל.

ד"ר זקס אמר באירוע: "אני נרגש ומודה על הכבוד הגדול שנתתם לי. רואה בזה הוקרה לכל אנשי מודרנה שעומדים מאחורי ההישג הזה. כל חיי המקצועיים חתרתי לחיבור בין מדע לרפואה ואני גאה לקבל את הפרס מאוניברסיטה שעושה זאת מתוך ערכי הציונות החשובים לי כל כך".

בשיחה מקדימה עם הנהלת האוניברסיטה, ד"ר זקס התייחס לסוגיית הוואריינטים ואמר: "כל פעם שבוחנים מוטציות מבינים שהבסיס אותו דבר. הוראינט הראשון הוא החשוב כך אני מאמין ולו אנחנו נותנים מענה מקיף. בעתיד אולי נצטרך מנת חיסון נוספת ואנחנו כבר בודקים את הנושא. יש לנו היום תשתית עולמית וגם אמון בטכנולוגיה שתאפשר לנו לייצר תוך זמן קצר חיסונים שעמידים לכל וראיינט שיתפתח".

פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה אמר לד"ר זקס בשיחתם: "דרך תואר זה אנו מבקשים להביע את ההערכה העמוקה שאנו רוחשים לכל אחת ואחד מאנשי הצוות המסור והמרשים שאתה מוביל, בעבור עשייתכם מצילת החיים, עשיה שהביאה תקווה עמוקה לכל תושבי תבל וגאווה עמוקה ומיוחדת לכל אזרחי ישראל, שרואים בך בצדק אחד משלנו".

כתבה על הענקת התואר לד"ר זקס שודרה בחדשות 12.

 אוניברסיטת בר-אילן מעניקה תוארי "דוקטור לשם כבוד" משנת 1971 לאנשי ציבור, מדע, רוח ואמנות, מן הארץ או מחו"ל אשר בלטו בתרומתם הייחודית לחברה ולמדינה.

טקס הענקת תואר דוקטור לשם כבוד ייערך ביום ראשון י"ט בסיוון תשפ"א, 30 במאי 2021, במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה. האירוע מתוכנן להתקיים באופן פיזי, בתקווה שבזכות מבצע החיסונים שד"ר זקס ואנשיו תרמו רבות כל כך להשלמתם, ניתן יהיה לקיימו באופן פיזי בקמפוס בנוכחות חברי קהילת בר-אילן.