Skip to main content
03.03.2021 | יט אדר התשפא

האקתון בתחום הפיננסים לציון יום האישה

ההאקתון התקיים באופן מקוון בימים א'-ב' על ידי המחלקה למדעי המחשב, 8-7 במרץ

תמונה
hackaton

המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן ציינה השנה את יום האישה הבינלאומי בהאקתון למציאת פתרונות טכנולוגיים להנגשת עולם ההשקעות הפיננסי לנשים.

ההאקתון התקיים באופן מקוון בימים א'-ב' על ידי המחלקה למדעי המחשב, 8-7 במרץ 2021, בשעה 18:00. להרשמה.

ההאקתון, שהופק על ידי סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב, התמקד בהנגשה טכנולוגית של עולם ההשקעות הפיננסי לנשים. הרעיון נבע מניסיונן האישי של הסטודנטיות שמרגישות שהן וחברותיהן מכירות פחות את תחום שוק ההון ביחס לעמיתיהן הסטודנטים במחלקה. כשניגשו לבדוק את הנושא לעומק, מצאו לכך גם תימוכין סטטיסטיים ולכן רתמו את המחלקה לקיים האקתון בנושא חשוב זה.

להאקתון הצטרפו חברת הפינטק "פאגאיה" כנותנת חסות ומנטורים רבים נוספים מחברות שונות בתעשייה. לדברי פרופ' גל קמינקא, ראש המחלקה למדעי המחשב בבר-אילן, ההאקתון הוא דוגמה ליוזמה וליצירתיות של הסטודנטיות במחלקה, שזיהו צורך אמיתי והשקיעו מאמצים רבים שהבשילו בסופו של דבר לאירוע עם פוטנציאל עצום לשיפור רווחת נשים בארץ ובעולם. "המחלקה דוגלת בחיבור התיאוריה של ספסל הלימודים לפרקטיקה של מקצוע מדעי המחשב, ומגשימה בפעילותה את חזונה לשמש גשר בין העולם האקדמי-מחקרי לעולם התעשייתי והעסקי".

בהאקתון השתתפו גם נציגי שיפוט בעלי שם מהתעשייה והאקדמיה, ביניהם אסי ברק, יזם ומנהל תחום חדשנות במחלקה למדעי המחשב; רוני ליכטשנטיין שני, סמנ"כלית ומנהלת אגף מטה, חדשנות ומשאבי אנוש בחברת איילון לביטוח; תמרה דיירקטור, מנכ"לית פסגות ניירות ערך; ודקלה קפצן, סמנ"כלית ויועצת משפטית בנוקד קפיטל.