Skip to main content
09.09.2020 | כ אלול התשפ

תרגיל חילוץ בשיתוף הפקולטה לרפואה

השבוע התקיים בצפת תרגיל של יחידת החילוץ הארצית לפינוי נפגעים מבניין שספג פגיעה ישירה

תמונה
נועם רשלבך, ראש מנהל הפקולטה לרפואה, עופר שרגאי, סמנכ``ל תפעול, זהר ינון, מנכ``ל האוניברסיטה, פרופ` קרל סקורצקי, דיקן הפקולטה ושוקי אוחנה, ראש עיריית צפת בתדרוך מפי אנשי פיקוד העורף במהלך התרגיל

השבוע התקיים בצפת תרגיל של יחידת החילוץ הארצית לפינוי נפגעים מבניין שספג פגיעה ישירה. הבניין בבעלות אוניברסיטת בר-אילן נהרס במסגרת התרגיל ועל חורבותיו יקום בניין כיתות מפואר ומתקדם, כחלק מהרחבת הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי הממוקמת בלב העיר צפת.

מפקד יחידת החילוץ הארצית בפיקוד העורף, אל"מ (מיל׳) גולן ואך: "יחידת החילוץ של פיקוד העורף מקיימת בימים אלה תרחיש אמת של ירי טילים וכתוצאה ממנו הרס בשלוש ערים מרכזיות ברחבי הצפון: צפת, חיפה וקריית שמונה. תרגיל זה נועד לשיפור כשירותנו ולתת מענה מיטבי לכל אירוע חירום אליו נידרש בארץ ובעולם". עוד אמר אל"מ ואך: "האתרים בהם אנו מתאמנים, הינם אתרים מיועדים להריסה במסגרת פרויקט ״פינוי בינוי״ והרצון הטוב של כלל הגופים והרשויות שאחראים על האתרים בהם אנו מתאמנים סייעו לנו להפוך את ההליך לטוב יותר לשם להשגת מטרתנו - קיום תרגיל חשוב זה״.

על התרחבותה של הפקולטה לרפואה בצפת, ברך ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה ואמר: "הפקולטה לרפואה הינה עוגן חשוב ומרכזי בעיר צפת, אנו מברכים על המשך התרחבות הפקולטה ושיתוף הפעולה הפורה בין הרשות, לפקולטה ולקרנות השונות בעיר צפת- עיר מקדמת בריאות. אנו פועלים להפיכת צפת לעיר אקדמית מובילה עם פקולטה לרפואה, מכללה אקדמית ובעזרת השם אוניברסיטה שאנו חפצים להקים בעירנו, לצד הפעילות להקמת שכונת רופאים בשכונות מצפה ימים החדשה".

גורמים רבים וביניהם ות"ת/מל"ג, משרד נגב-גליל, עיריית צפת והוועדה המחוזית לתכנון ובניה השכילו להבין את החשיבות של הפרויקט.

את שיתוף הפעולה ההדוק בין כל הגורמים הוביל צוות בראשות מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן, זהר ינון: "מבחינתה של בר-אילן זו רק ההתחלה, בעשור הקרוב היא תמשיך לבנות ולפתח את הפקולטה לרפואה בצפת כחלק מהחזון שלה להשפיע על החברה בישראל".