Skip to main content
05.08.2020 | טו אב התשפ

מתווה לפתיחת שנת לימודים רבודה

הנהלת האוניברסיטה גיבשה מתווה לפתיחת שנת הלימודים האקדמית, תוך הקפדה על בריאות המבקרים בקמפוס.

תמונה
מעונות

הנהלת אוניברסיטת בר-אילן גיבשה מתווה לפתיחת שנת הלימודים האקדמית, המתייחס להקפדה יתרה על בריאותם של כל המבקרים בקמפוס -קהילת הסטודנטים והסגל- תוך שמירה על החוויה האקדמית הפרונטלית ורמת הוראה גבוהה.

מתווה בר-אילן לשנת לימודים אקדמית רבודה מבוסס על הערכות לגבי לימודים אקדמיים תחת וירוס הקורונה. המתווה הרבוד יכלול אלמנטים שונים שישפרו את חווית הלמידה. המתווה נתון לשינויים בכפוף להנחיות משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה.

לאחר סיום מוצלח של סמסטר ב' באופן מקוון ולימוד במתכונת מצומצמת במעבדות הפרונטליות, הנהלת האוניברסיטה גיבשה מתווה המבוסס על מחקרים פורצי דרך שנעשו באוניברסיטה ומסקנות מחקריות מהלמידה המקוונת בסמסטר האחרון.  

ההנהלה רואה בקיום הלימודים האקדמיים חשיבות עליונה. מתחילת פרוץ משבר הקורונה אנו משקיעים זמן ותקציבים על מנת לבצע את כל ההתאמות הנדרשות לקיום הלימודים ברמה האקדמית הגבוהה ביותר.

ההשקעה כוללות הכשרות רלוונטיות לאנשי הסגל והעובדים, הצטיידות בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לימודים במספר תרחשי לימוד ומערכות מתקדמות המאפשרות לנו להעניק לכם זמינות בשירות בכל זמן.

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן: "שנת הלימודים הבאה תהיה טכנולוגית יותר ומתקדמת מבחינת הוראה וניצול מקסימלי של השטחים הפתוחים בקמפוס. אנחנו רוצים לגדל את הדור הבא של החוקרים והרופאים, הפסיכולוגים, העובדים הסוציאליים ואנשי הרוח ואנחנו לא יכולים להתפשר על ההשכלה שלהם. זו מטרה חברתית עליונה מבחינתנו ולכן בנינו את המתווה שמאפשר זאת ".

במכתב שיצא לסטודנטים, ההנהלה ציינה כי היא מודעת לאתגרים הניצבים בפני אלפי הסטודנטים שלנו. הקשיים הכלליים כמו החששות הבריאותיות להם ולבני המשפחה מקשה על היכולת שלהם להתמקד בלימודים אקדמיים בעת הזאת. ההנהלה פועלת  לתמוך כלכלית באלו החווים קשיים ומפעילה מערך תמיכה הכולל פסיכולוגים ואנשי מקצוע שיעניקו מניסיונם ככל שיידרש.

הסטודנטים וקהילת הסגל שיגיעו לבר-אילן באוקטובר 2020 יוכלו כבר בכניסה לחוות מנהרת חיטוי שעושה שימוש בטכנולוגיה ייחודית לאוניברסיטה ההופכת מים לחומר חיטוי עוצמתי יעיל נגד קורונה. מדובר בחומר חיטוי מתקדם ובטוח לשימוש המבוסס על מי ברז. לאחר פיילוט מוצלח באצטדיון בלומפילד, מנהרת חיטוי תוצב בכניסה לקמפוס.


מתוך המכתב- פירוט היוזמות שמקדמת הנהלת האוניברסיטה:

כיתות חכמות  - חלק מהקורסים יתקיימו בקמפוס, חלקם באופן רבוד– כאשר חלק מהסטודנטים נוכחים בכיתה וחלקם צופים בהרצאה בזום בשידור ישיר או בהקלטה במועד הנוח להם. בכוונתנו לשלב מפגשים אישיים ו/ או בקבוצות קטנות של מרצים עם סטודנטים, בדגש על הסטודנטים החדשים המתחילים את לימודיהם בתשפ״א. בכל מתחם בו יתקיימו לימודים יהיו עזרי מיגון כמו אלכוג'ל ומסיכות (לאלה מכם ששכחו אותה בבית).

הוראה מתקדמת- במסגרת ההיערכות, המרצים שלנו עוברים במהלך הקיץ הכשרות להוראה ופדגוגיה משודרגת מותאמת להוראה מרחוק, וביישום טכנולוגיות מתקדמות בהוראה.

בנוסף, התאמנו את מערך הספריות לפעילות תחת כללי ה"תו הסגול" ובכוונתנו לשלב בהן מפגשים אישיים ו/או בקבוצות קטנות של מרצים עם סטודנטים, בדגש על הסטודנטים החדשים המתחילים את לימודיהם בתשפ״א. בנוסף, תתאפשר לקבוצות לימוד קטנות הזמנת מקום בספריות במערכת ייעודית.

אפליקציית בר-אילן – אפליקציה זו תלווה אתכם במהלך חייכם הסטודנטיאליים, ומהשנה כוללת גם כרטיס סטודנט דיגיטלי המאפשר לכם כניסה לאזורים שונים בקמפוס, כולל הספריות,  בנוחות ללא צורך לשאת איתכם כרטיס פיזי.

פרויקט "אח בוגר"- בשנה״ל הקרובה צפויים להצטרף אלינו סטודנטים חדשים רבים מאד. לשמחתנו, מספר הסטודנטים הבוחרים ללמוד איתנו הולך וגדל השנה. אנו מעוניינים לתת להם תמיכה של סטודנטים ותיקים יותר. בקרוב נפרסם את פרטי התוכנית וההצטרפות אליה. 

למידה ירוקה – מאות דונמים של שטחים ירוקים ופתוחים בתוך הקמפוס מאפשרים לנו לרתום את האוויר הפתוח לטובת למידה ועבודה בטוחות. בימים אלה אנו מאתרים, מתכננים ומנגישים חלק מהשטחים הללו כך שנוכל לקיים בהם למידה.

חיים סטודנטיאליים- הצטיידנו בעגלות קפה חדשות, חידשנו את התפריטים בחלק מהמסעדות בקמפוס, הספריות ומתחמי הלמידה מונגשים בהתאם להנחיות התו הסגול וכבר היום רובם פתוחים בפניכם. אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה מעניקה שירותים שונים לסטודנטים ותיזום פעילויות חברתיות, חוגים, אירועים ומופעים מדליקים בהתאם למה שיאפשרו הנחיות משרד הבריאות.

כפר הסטודנטים -  הבניינים החדשים וגם המעונות ששופצו ושודרגו יאפשרו לכם לגור בתוך הקמפוס, באופן הנוח והמתאים ביותר לחיים סטודנטיאליים תוססים. בנוסף, וכחלק מההיערכות לאתגרים שהעמידה בפנינו הקורונה, אנו משדרגים את רשת ה WIFI בחלקים נרחבים של הקמפוס.

דיקן הסטודנטים – לשכת דיקן הסטודנטים תוכל לסייע לכם בחונכות ובהתאמות בבחינות, אם יש לכם לקויות למידה או מוגבלות אחרת, בעזרה לאוכלוסיות מיוחדות, שיבוץ במעונות, זכויות סטודנט (מילואים, הריון ולידה וכו') ועוד.

המכתב לסטודנטים