Skip to main content
26.07.2020 | ה אב התשפ

בכירי ההשכלה הגבוהה בביקור באוניברסיטה

בכירי ההשכלה הגבוהה ביקרו באוניברסיטה ונחשפו להתמחויות חדשות בתחום ההנדסה וביקרו במאיץ החלקיקים

תמונה
elkin

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן, אירח (חמישי) את שר ההשכלה הגבוהה והמים, זאב אלקין, יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ, סגן יו"ר המל"ג פרופ' אדו פרלמן. לביקור התלוו יו"ר חבר הנאמנים  של האוניברסיטה שלמה זהר, רקטור האוניברסיטה פרופ' מרים פאוסט, מנכ"ל האוניברסיטה זהר ינון והמשנה לנשיא פרופ' משה לוינשטיין. אוניברסיטת בר-אילן נמנית על האוניברסיטאות הגדולות בישראל עם  כ 17,500 סטודנטים הלומדים בשמונה הפקולטות שלה ויחידות בינתחומיות.

השר אלקין ופרופ' זילברשץ החלו את הביקור במכון לננו טכנולוגיה היחודי של בר-אילן הכולל מאיץ חלקיקים ונפגשו עם חוקרות וחוקרים המובילים בתחומם. בין החוקרים עמם נפגשו: פרופ' זאב זלבסקי דיקן הפקולטה להנדסה, פרופ' בינה קליסקי מהמחלקה לפיסיקה ופרופ' אבי צדוק מהנדסה המשמש גם כיו"ר האקדמיה הצעירה הישראלית.

במסגרת ביקורם בבר-אילן נפגשו עם דיקן הפקולטה להנדסה פרופ' זאב זלבסקי והשיקו מגמה חדשה להנדסה קוואנטית ומגמה לנוירו הנדסה. מדובר בתחום מחקרי חדש שמשלב כלים מהנדסת חשמל כדי לפתור בעיות ולפתח טכנולוגיות בתחום מדעי המוח.

שר ההשכלה הגבוהה ח"כ זאב אלקין: "שמחתי לקיים היום יחד עם בכירי מל״ג וות״ת ביקור באוניברסיטת בר אילן. אוניברסיטת בר אילן היא אחת מהאוניברסיטאות הוותיקות  והמובילות במדינת ישראל, והיא מהווה מודל מעניין של חיבור עשיה אקדמית ענפה עם השכלה יהודית רחבה לכלל הסטודנטים. באוניברסיטת בר אילן היום לומדים סטודנטים ומלמדים מרצים מכלל המגזרים בחברה הישראלית, ויש לה תפקיד יחודי ביצירת המרקם החברתי של מדינת ישראל המודרנית, בהתאם לחזון של מייסדיה.״

לאחר הפגישה  עם אגודת הסטודנטים הוסיף השר: כי בכוונתו  לקיים דיון בישיבת המל"ג הקרובה על הערכות לשנת לימודים הבאה, שכולה תהיה ככל הנראה בצל הקורונה. "עלינו למצוא את האיזון בין השמירה על בריאות הסטודנטים לבין החשיבות של הלימודים בקמפוס, במטרה לייצר מצד אחד ודאות לסטודנטים ומצד שני לדאוג שכל המוסדות ערוכים לקיים את שנת הלימודים הבאה".

נשיא האוניברסיטה פרופ' צבן אמר בפגישה שנערכה עם השניים: "קמפוס בר-אילן  מחובר לערים שסובבות אותו ומשמש זירה מחקרית פעיל ופורצת דרך, למפגש בין סקטורים שונים בחברה הישראלית. האוניברסיטה הקימה את הפקולטה לרפואה בצפת,  המשמשת מנוע משמעותי לפיתוחה של העיר ומערך הרפואה בגליל". 

את הביקור הם סיימו במדרשה לבנות של האוניברסיטה ובפגישה עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן. הסטודנטים שסיימו עכשיו סמסטר מקוון ונמצאים בעיצומה של תקופת בחינות מקוונת ברובה, סיפרו לשר על הקשיים בצל הקורונה ועל החששות משנת הלימודים הקרובה.