Skip to main content
29.06.2020 | ז תמוז התשפ

צריכת חשמל ע"י פאנלים סולריים בקמפוס

חלק מבנייני הקמפוס חוברו לצריכת חשמל המבוססת על פאנלים סולאריים, בהשקעה של 7 מיליון ש"ח

תמונה
לוחות סולארים

אוניברסיטת בר-אילן חיברה היום (ב') חלק מבנייני הקמפוס לצריכת חשמל המבוססת על פאנלים סולאריים, בהשקעה של 7 מיליון ש"ח.

במכרז שפורסם להקמת הפרויקט נבחרה חברת נקסטקום והונחה התשתית להפעלת הפאנלים הסולאריים ב- 7 בניינים בקמפוס. מדובר בשלב ראשון של התכנית רב-שלבית וארוכת טווח להתייעלות אנרגטית שהיא חלק מהתכנית האסטרטגית 'בר-אילן '2027 עליה הכריז נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן.

הפאנלים הסולאריים מספקים חשמל בצורה שנחשבת יעילה, חסכונית וסביבתית יותר. פאנלים אלה מותקנים בעיקר על גבי מרכזים מסחריים ומחסנים של גופים שזיהו את הפוטנציאל הכלכלי הטמון במעבר לאנרגיה סולארית. כבר בשנת 2011 התקבלה החלטת ממשלה לפיה עד 2020 מדינת ישראל תייצר 10% מהחשמל באנרגיה סולארית, רף אותו הציע שר האנרגיה להעלות עד לרמה של 30% צריכה ב-2030.

זהר ינון, מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן: "כמוסד שנשען על ערכים של חדשנות וקידמה, ראינו לנכון לפעול גם בתחום האנרגיה הירוקה ובחרנו להשקיע 7 מיליון ש"ח מתוך הבנה שנקבל את הכסף חזרה בהתייעלות אנרגטית ושמירה על הסביבה. צריכת חלק מן החשמל באמצעות תשתית של אנרגיה מתחדשת משתלבת היטב בהכרזה עלינו כ-"קמפוס ירוק" על ידי המשרד להגנת הסביבה. כבר היום מתנהלים בבר-אילן פרויקטים ומחקרים פורצי דרך בתחום איכות הסביבה. אני משוכנע שעם ההצלחה של פרויקט זה נוכל לקדם פרויקטים נוספים שיביאו ערך מוסף משולש כלכלי, חברתי וסביבתי".