Skip to main content
23.06.2020 | א תמוז התשפ

פרופ' נתן קלר חבר באקדמיה הצעירה הישראלית

פרופ' נתן קלר נבחר כחבר באקדמיה הצעירה הישראלית ובנוסף זכה בפרס ארדש לחוקרים צעירים

תמונה
פרופ' נתן קלר

פרופ' נתן קלר מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן נבחר כחבר באקדמיה הצעירה הישראלית. בנוסף, פרופ' קלר זכה לאחרונה בפרס ארדש לחוקרים צעירים, מטעם האקדמיה הישראלית למתמטיקה.

תחומי המחקר של פרופ' קלר הם קומבינטוריקה וקריפטוגרפיה ומחקריו נתמכים על ידי המועצה האירופית למחקר ERC.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן, ציין בדברי הברכה לפרופ' קלר על קבלת פרס ארדש כי בכך, בין היתר, ניכרת השפעתה של בר-אילן על החברה "והיא הבסיס עליו תמשיך ותיבנה בר-אילן. השילוב בין ההשפעה של פרופ' קלר על דורות של מתמטיקאים לעתיד, לצד מחקר פורץ דרך שהוביל אותו לקבל את הפרס הופך אותו למדען של המאה ה21: משפיע, סקרן ומצוין".

פרופ' קלר למד לתואר שלישי באוניברסיטה העברית בירושלים וביצע את מחקר הפוסט-דוקטורט שלו במכון ויצמן למדע. לאקדמיה הצעירה הוא נבחר לצידם של שישה חוקרים נוספים, מובילים בתחומם.

האקדמיה הצעירה הישראלית הוקמה בשנת 2012 על ידי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והיא פועלת עצמאית במטרה לחזק את הקשר בין המערכת האקדמית הישראלית לבין קובעי המדיניות ובין המערכת האקדמית לבין החברה, לפתח את יכולות המדענים הצעירים בישראל, לקדם את המחקר ואת היכולות המדעיות ולסייע להתמודד עם בעיות בעלות חשיבות לאומית ובין-לאומית.

30 חברי האקדמיה הם חוקרים צעירים (עד גיל 45 בעת בחירתם), בעלי ידע אקדמי רב-תחומי המשולב ברצון לפעילות ציבורית. החברים נבחרים לכהונה בת ארבע שנים, על סמך מצוינות מחקרית ומעורבות חברתית ואקדמית.