Skip to main content
30.03.2020 | ה ניסן התשפ

תחבורה אוטונומית חדשנית למבודדי הקורונה

תמונה
השאטל האוטונומי

מרכז ערים חכמות של אוניברסיטת בר-אילן יתחיל בימים הקרובים ניסוי חדשני בשאטל - מיניבוס - אוטונומי שמטרתו  לנייד חולי קורונה או ציוד הדורש בידוד. השאטל האוטונומי יופעל מרחוק ללא נהג או מפעיל, ויאפשר הסעה של חולי הקורונה המבודדים למטרות רפואיות וצמצום מגע החולים עם עובדי בית החולים שימנע הדבקה מיותרת של אנשי צוות או נהגים. בנוסף, תיבחן האפשרות להשתמש ברכב האוטונומי להעברת תרופות, כביסה ומזון בבתי החולים למתחמי מבודדי הקורונה.

‏‎את הניסוי הראשון מסוגו בישראל יוביל צוות בראשותו של פרופסור אייל יניב, ראש בית הספר למנהל עסקים ומנהל המרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר-אילן.

זהר ינון, מנכ"ל האוניברסיטה מסר: "אנחנו גאים להיות בחזית המחקר והטכנולוגיה בתחום ההיסעים האוטונומיים וההתאמה שלה למאבק בוירוס הקורונה". ‏‎

השאטל האוטונומי, מתוצרת חברת NAVYA בצרפת, יובא לארץ ומופעל במיזם משותף של חברה בת ישראלית של קבוצת ST אינג'ינירינג הסינגפורית, וחברת BWR הישראלית.

הניסוי נערך בתיאום עם משרד התחבורה. לאחר שיושלם, ניתן יהיה להפעיל את השאטל האוטונומי ״בפעילות מבצעית״ בנסיעות מבודדות. בחודשים הקרובים צפוי השאטל לנוע בקמפוס של אוניברסיטת בר-אילן למטרות מחקר בתחומי האוטו-טק ולהסעות סטודנטים ברחבי הקמפוס.