Skip to main content
20.02.2020 | כה שבט התשפ

פרס הנשיא ל-34 דוקטורנטים מצטיינים ממדעי החברה, יהדות ורוח

השבוע התקיים באוניברסיטה טקס הענקת פרסי נשיא האוניברסיטה ודיקן בית הספר ללימודים מתקדמים לדוקטורנטים על פרסום מאמרים.

תמונה
פרופ' אריה צבן, פרופ' אריאל בנדור, פרופ' מרים פאוסט והדוקטורנטים המצטיינים בטקס שנערך באוניברסיטה

השבוע התקיים באוניברסיטה טקס הענקת פרסי נשיא האוניברסיטה ודיקן בית הספר ללימודים מתקדמים לדוקטורנטים על פרסום מאמרים. 34 דוקטורנטים מצטיינים קיבלו פרס. בטקס השתתפו ונשאו ברכות פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה, פרופ' מרים פאוסט, רקטור האוניברסיטה ופרופ' אריאל בנדור, דיקן בית הספר ללימודים מתקדמים. בקהל ישבו 34 דוקטורנטים מצטיינים והמנחים האקדמיים שלהם מהפקולטה למדעי היהדות, הפקולטה למדעי הרוח והפקולטה למדעי החברה.

פרופ' צבן, נשיא האוניברסיטה אמר בכנס: "כמי שפרסם 200 מאמרים אקדמיים, אני יכול להגיד שדרישת מאמר דורשת הרבה אנרגיות ובמאמר ה-200 הייתי לחוץ בדיוק כמו במאמר הראשון. אני שמח להיות כאן היום ולהעניק לכם פרסם על העשייה החשובה שלכם כי מדע צריך להיראות ולהיכתב".

פרופ' פאוסט, רקטור האוניברסיטה אמרה: "כמי שאחראית על התפוקות המדעיות אני תמיד אומרת 'אין צדיקים נסתרים במדע'. רק ככה המדע יוכל להתקדם ולהתפתח מתוך למידה של מחקרים שאחרים עשו".

בין המאמרים ניתן למצוא את המאמר של ליאור יעקובי מהמחלקה לאמנות יהודית

"Authors, Targets and Versions of Ibn Ezra’s Iggeret ha-Shabbat: A Polemic against Calendrical Heresies " שפורסם. המאמר עוסק באגרת השבת של האבן עזרא.

יעל אסטרוגו ושחר בר יהודה מבית הספר לחינוך פרסמו מאמר בנושא "Communicating Without Words: School-Based RCT Social Intervention in Minimally "Verbal Peer Dyads with ASD. המאמר עוסק בניסוי של עירוב תלמידים בעלי אוטיזם בבתי ספר "רגילים" במטרה להגביר את ההתערבות החברתית שלהם עם ילדים בני גילם.

מהמחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה פרסם עומרי עבאדי מאמר בנושא "מנורת שבעת הקנים בריטואל הדתי של בתי הכנסת בשלהי העת העתיקה". המאמר חוקר כיצד הפכה המנורה מכלי פולחן בבית המקדש בירושלים למנורה הנמצאת בבתי הכנסת. אנה חלמסקי מבית הספר למנהל עסקים פרמה את המאמר "Childrens' and Parents' Willingness to Join a Smartphone-Based Emergency Response Community for Anaphylaxis: Survey". המאמר בודק את הנכונות של הורים לילדים בעלי אלרגיות להשתתף בקהילת תגובת חירום בסמארטפון. דוקטורנטים נוספים זכו בפרס על פרסום מאמרים שונים ומגוונים.