

תואר שני בחינוך וחקר המוח
התוכנית לתואר שני בחינוך וחקר המוח משלבת ידע מתחומי מחקר משיקים זה לזה - חינוך, פסיכולוגיה וחקר המוח, ומתמקדת במחקר, בפיתוח וביישום תוכניות התערבות לשיפור תפקודים שפתיים וקוגניטיביים, במיוחד בקרב אוכלוסיות המתמודדות עם קשיים כמו לקויות למידה, אוטיזם וסכיזופרניה.
התוכנית לתואר שני בחינוך וחקר המוח כוללת בין היתר קורסים עיוניים בנושאים: נוירופסיכולוגיה, אבחון והתערבות, בסיס מוחי לשפה, הפרעות רגשיות וגישות טיפוליות, יצירתיות ומח, יישומים קליניים לנוירופידבק ופלסטיות המוח, בסיס מוחי להפרעות קשב.
התוכנית משלבת סמינריונים יישומים בהם ילמדו הסטודנטים ליישם תוכניות התערבות נוירו-קוגניטיביות בילדים, נוער ומבוגרים עם אוטיזם, דיסקלציה וסכיזופרניה, יקבלו כלים להתערבות מוחית (כדוגמת גרייה מוחית חשמלית ונוירופידבק) וירכשו כלי מדידה של תפקודים פסיכובלשניים (כגון, תפקוד המיספירי ובין-המיספירי).
למתעניינים בתואר שלישי, מוצעת הנחית עבודת המחקר, על ידי חוקרים בעלי שם בתחום.
המידע המלא בעמוד התוכנית לחינוך וחקר המוח, אתר הפקולטה לחינוך
שם בתעודה: חינוך וחקר המוח
עכשיו זה הזמן להירשם!
בוגרי התוכנית לתואר שני בחינוך וחקר המוח יוכלו להשתלב בשלוש מסגרות עיקריות: הדרכה ופיקוח במשרד החינוך, קליניקות פרטיות העוסקות בכלים טיפוליים (נוירו-פידבק, גרייה מוחית חשמלית) ובמחקר במעבדות כעוזרי מחקר.
לאחר הגשת הבקשה להרשמה תקבלו הודעה במייל על קליטתה, ובמקרה הצורך גם על מסמכים שחסרים להשלמת התהליך. בקשה שהוגשה בצירוף כל המסמכים הנדרשים עוברת לבדיקה במחלקה ובבית הספר ללימודים מתקדמים. ניתן לברר את סטטוס הבקשה במערכת אינ-בר.
כחלק מתהליך הקבלה לתוכנית לתואר שני בחינוך וחקר המוח יזומנו המועמדים גם לראיון אישי בתוכנית.
- תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר.
- שתי המלצות. לפחות אחד הממליצים יהיה מהתחום האקדמי (טפסים להמלצות ניתן להוריד מאתר האינטרנט של הפקולטה לחינוך).
- בחלק מן התוכניות יידרש ניסיון בחינוך ובהוראה (לפחות 3-2 שנים).
- קבלת ציון עובר בקורסי המחקר בתואר ראשון (מחקר כמותי ומחקר איכותי).
- פרטים נוספים בסעיף 'תנאי הקבלה לתוכניות הלימודים השונות' באתר האינטרנט של הפקולטה לחינוך.
תנאי קבלה לתוכנית חינוך וחקר המוח - בוגרי מדעים מדויקים, הנדסה ומדעי החיים יידרשו לממוצע 80 לפחות. סף הקבלה ליתר הבוגרים הנו ממוצע 85 לפחות. רצוי עם ניסיון מחקרי.
קבלה למסלול עם תזה - בכפוף לראיון קבלה.
מספר המקומות בתוכנית מוגבל.
הפקולטה לחינוך אינה מתחייבת לקבל את כל המועמדים הממלאים אחר תנאי הקבלה הנקובים לעיל.
מיון סופי של המועמדים ייערך על פי שיקול דעתה של הפקולטה לחינוך.
ההחלטה הסופית על קבלת מועמד הינה בסמכות בית הספר ללימודים מתקדמים.
מסלול ללא תזה - 36 נ"ז
מסלול עם תזה - 28 נ"ז
משך הלימודים
הלימודים מתקיימים לרוב במהלך 2-1 ימים בשבוע ובמשך 5-4 סמסטרים. פרטים בדף מידע לכל תוכנית באתר הפקולטה לחינוך.
סטודנט חייב לסיים את לימודיו במסלול א' (מסלול מחקרי) ובמסלול ב' (מסלול יישומי) במשך שנתיים. לסטודנטים במסלול תזה, בית הספר ללימודים מתקדמים מאפשר, במקרים מוצדקים, הארכה לשנת לימודים שלישית בהמלצת יו"ר הוועדה המחלקתית והמנחה.
הצעת מחקר יש להגיש לאישור הפקולטה לחינוך עד סוף שנת הלימודים הראשונה, ולקבל את אישור בית הספר ללימודים מתקדמים לא יאוחר מסוף סמסטר א' של שנת הלימודים השנייה.
הבחינה תתבסס על עבודת הגמר ועל הביבליוגרפיה ששימשה כבסיס לעבודת המחקר.
ראו תקנון בית הספר ללימודים מתקדמים בפרק המבוא.
הערות
- במעבר בין מסלולי הלימוד א' וב', תכנית הלימודים הקובעת היא תכנית המסלול בה יסיים הסטודנט את לימודיו, כפוף לשנה בה החל את לימודיו. קביעה זו היא לגבי היקף הקורסים ותוכנם.
- הגשת עבודות באיחור בקורסים ובסמינריונים השונים, תתאפשר עם נימוק מוצדק, עד סוף שנת הלימודים שלאחר שנת לימוד הקורס וזאת לאחר שהבקשה תאושר בבית הספר ללימודים מתקדמים.
- קורסי מחקר בתואר השני – כל הסטודנטים בשני המסלולים (עם תזה וללא תזה) – מחויבים בקורסי מחקר בהיקף של 8 נ"ז.
- פרטים בנוגע לתהליך הגשת הצעת המחקר ועבודת התזה ניתן למצוא באתר הפקולטה לחינוך.
ידיעת שפות
אנגלית לתואר השני.
תלמידי תואר שני בחינוך, חייבים בלימודי השפה האנגלית, אלא אם קיבלו פטור על סמך מבחן המיון בלבד. לא יינתן פטור על ידי דקן הפקולטה לחינוך (פרטים על מבחני המיון, רמות הקורסים שייקבעו והקריטריונים למתן פטור לזכאים - ראו בפרק המבוא).
לימודי יהדות
על פי הדרישות הכלליות לתואר שני (ראו בפרק המבוא).
לקבלת פרטים נוספים
ניתן לפנות למזכירות תואר שני בחינוך בטלפון 03-5318444
בדוא"ל ובאתר המחלקה של הפקולטה לחינוך