Skip to main content
|

"תודה שעזרתם לשמור על רצף הלימודים"

סטודנט אחד עלה לשיעור בזום תוך כדי פעילות מבצעית, שניים אחרים קיבלו שיעור פרטי במעבדה רטובה, סטודנטים נוספים ביקשו - וקיבלו - מרתון תרגולים מרוכז. במשך יומיים, הקדישו חברי סגל בר-אילן את כל זמנם להשלמת חוסרי הלימוד למילואימניקים

Image
Efod_article_01-01

"היום הזה היה מאוד משמעותי עבורי. התרגשתי מרמת האכפתיות והמאמץ שהמתרגלים השקיעו בזה", כתב הסטודנט ר. מהתוכנית הרב תחומית למדעי המוח, לד"ר עינב סודאי, לאחר שהשתתף במעבדה רטובה שנפתחה במיוחד בשבילו. סטודנט אחר, י. מתוכנית יהלום, שנפגש בזום עם המרצה ד"ר קובי דביר בעיצומה של פעילות מבצעית, אמר לו: "פה אני ממש מנותק, והשיחה איתך באמת עזרה לי להתחבר למה שקורה ולשמר סוג של רציפות". סטודנטים וסטודנטיות מילואימניקים מהפקולטה להנדסה, שנכחו במרתון מרוכז שנתפר במיוחד לבקשתם, הודו למרצים שלהם ואמרו: "המפגש פנים אל פנים מאוד עזר לנו להתמקד ולהתאפס על החומר". אלה היו רק כמה מהתגובות המרגשות שקיבלו חברי וחברות הסגל שלנו במהלך ימי השלמת חוסרים, שהתקיימו בשבוע שעבר, עבור משרתי ומשרתות המילואים ואנשי כוחות הביטחון.

שיעור מעבדה פרטי
בתוכנית לתואר ראשון במדעי המוח, שלחו לסטודנטים ולסטודנטיות משרתי המילואים סקר, בדקו מה בדיוק הם צריכים ורוצים ובנו תוכנית השלמות של יומיים. "אחד הדברים שביקשו מאיתנו זה מעבדה בנוירו-ביולוגיה, מעבדה רטובה של פרופ' דנה כהן. אפשרנו למשרתי ומשרתות המילואים להגיש במקומה עבודה יבשה, אבל אחד מהם כתב לנו: כל השנים חיכיתי למעבדה הזו, וזה מעניין אותי", מספרת ד"ר עינב סודאי, מרכזת התואר הראשון בתוכנית למדעי המוח. "החלטנו שאנחנו נעשה מה שאנחנו יכולים, גם אם זה רק למילואימניק אחד, ונערכנו לכמה שיעורי מעבדה מרוכזים ביחד, כדי שהם יהנו מהחוויה עצמה".

אל המעבדה הגיעו בסופו של דבר שני סטודנטים מילואימניקים, שעבדו עם המתרגלים טל דלאל ודוד סלודוביינסקי, קיבלו הסברים אישיים וביצעו ניסויים מעשיים. "הם התרגשו כל כך מזה שראינו אותם והתייחסנו לצרכים שלהם והשקענו בהם זמן כדי שהם יוכלו ליהנות מהחוויה עצמה. הם הודו לנו על זה מאוד", אומרת ד"ר סודאי.

שיעור בזום בפעילות המבצעית
במסגרת שיעור השלמה שניתן בקורס מנהל ציבורי ומדיניות ציבורית, שמועבר בתוכנית יהלום של המדור לתוכניות מובנות, עלה לזום הסטודנט י., היישר משירות המילואים שלו, עמוק מהשטח. "השיעורים בקורס הזה מועברים באופן שוטף בזום, וקורה מדי פעם שסטודנטים מתחברים מהבסיס, כשהם על מדים, אבל זו הפעם הראשונה שסטודנט מתחבר כשהוא בעיצומה של פעילות מבצעית", מספר המרצה, ד"ר קובי דביר. "הוא סיפר לי שהוא מאוד רוצה להשלים את החומר, אבל נמצא כרגע בחזית ולא מסוגל. אמרתי לו, קודם כל, כל הכבוד שמצא זמן להתחבר, שכיף לראות אותו ולדעת שהכל בסדר איתו, והבהרתי לו שאני לא מצפה ממנו עכשיו לכלום. כרגע, מה שחשוב זה שיתמקד במשימה שהוא מגויס אליה, והבטחתי לו שברגע שהוא ישתחרר - אני אעזור לו להשלים את החומר, ואעשה כל מה שצריך כדי שהוא יצליח".

בבהודעה ששלח לאחר מכן י. לד"ר דביר הוא הודה לו על האכפתיות, ואמר: "הזמינות הזו ממש ממש לא מובנת מאליה. יש לי פה חבר'ה בצוות, גם הם בלימודים במוסדות אחרים, והם מספרים לי שהם צריכים להתחנן שבכלל יסתכלו עליהם".

מרתון תרגולים מרוכז
בקורס כלים לאנליזה נומרית בפקולטה להנדסה, שמעבירה ד"ר תמר גולדזק-מזרחי, יזמו המתרגלות אלישבע סולומון ועליזה ברוק מרתון תרגולים מרוכז למשרתי ומשרתות המילואים. "המתרגלות ערכו סקר שהראה שמשרתי המילואים מבקשים מרתון פנים אל פנים. הן קבעו יום מרוכז של כמה שעות, פתחו אותו לכל מי שרוצה להגיע, חילקו ביניהן את השעות ועברו על כל הסילבוס. גם אני עצמי ישבתי עם הסטודנטים, חלקם איתי בחדר וחלקם בזום, והשלמתי דברים שאני עושה בהרצאה ופחות עושים בתרגול", מספרת ד"ר גולדזק-מזרחי, ומוסיפה שהסטודנטים הודו להן מאוד על היוזמה. "לחלקם קשה להשלים את החומר לבד בבית, והם אמרו שהמפגש פנים אל פנים מאוד מאוד עזר להם להתמקד, להבין טוב יותר ולהתאפס על החומר".

* שמות הסטודנטים המצוטטים בכתבה הוסתרו מטעמי ביטחון. התמונה היא אילוסטרציה.