Skip to main content
|

"אני תושב גאה של הגליל ואשאר כאן"

הכירו את ד"ר אמיר סלאמה, רוקח לשעבר, והיום כבוגר הפקולטה לרפואה הוא משמש כרופא גדודי בצה"ל

Image
דר׳ אמיר סלאמה

הכירו את ד"ר אמיר סלאמה מחורפיש, רוקח לשעבר והיום בוגר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל. אמיר החל את לימודי הרוקחות בגיל 19 באוניברסיטה העברית במסגרת העתודה האקדמית בצה״ל. ״מההתחלה החלום שלי היה ללמוד בישראל ולהפוך לרופא דווקא בארץ. פניתי ללימודי רוקחות, בגלל הקושי להתקבל ללימודים. אחרי שהתחלתי לעסוק ברוקחות, ידעתי שזה לא מספק אותי ולא ממצה את הפוטנציאל שלי. רציתי לעשות יותר; להשפיע יותר על המטופלים. כשהבנתי שיש אפשרות למסלול ללימודי רפואה בפקולטה לרפואה בצפת לבוגרי תואר ראשון, נרשמתי והתקבלתי. בצבא העדיפו לוותר עלי כרוקח כדי לקבל אותי כרופא". 

וכך אמיר חזר לספסל הלימודים מטעם צה״ל בפעם השנייה בגיל 23, אחרי שנה של שירות. "שמחתי ללמוד בגליל לא רק משום שזה קרוב לבית, אלא כי מאוד התחברתי לרציונל של  הפקולטה של השפעה על החיים בפריפריה, והשקעה דווקא בגליל. אני תושב גאה של הגליל ואשאר פה״. לאחרונה אמיר סיים סטאז׳ בהצטיינות בבית החולים זיו בצפת, ובחודשים האחרונים הוא עובד שם כרופא בפועל. בקרוב הוא יחזור לשירות בצבא כרופא גדודי, ולאחר מכן הוא מתכוון להתמחות בנוירולוגיה. 

על השילוב בין רפואה לרוקחות הוא מספר: ״אני יודע שמעט מאוד רוקחים עושים הסבה לרפואה, כי התואר הראשון ברוקחות מאוד מורכב ודורש השקעה גדולה, יחד עם תנאי עבודה מצוינים לרוקחים בקהילה. כרוקח אני כבר יודע איך התרופה עובדת, כיצד תשפיע ולאיזו מחלה בדיוק . לכן השילוב בין רוקחות לבין רפואה הוא שילוב מנצח - הוא הופך אותי לרופא טוב יותר״. 

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה