Skip to main content
|

שואפת לצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז

הכירו את ד"ר אודט פרנצ׳סקה חמיסה-עטואן, בוגרת הפקולטה לרפואה, מתמחה וחוקרת במרכז הרפואי פוריה, ומתנדבת במסגרות שונות למען תושבי הצפון

Image
דר אודט פרנצ'סקה חמיסה עטואן

הכירו את ד"ר אודט פרנצ׳סקה חמיסה-עטואן, שקיבלה בתשפ"ד את התואר דוקטור לרפואה ומתחילה בימים אלה את ההתמחות במרכז הרפואי לצפון, ע"ש פדה פוריה. לצד ההתמחות היא עוסקת כעת בשני מחקרים משותפים: עם פרופ' עידו בירתי , מנהל המערך הקרדיווסקולרי במרכז רפואי צפון - פוריה בנושא מיוקרדיטיס, ועם דר׳ אייל פוקס, מנהל מחלקה פנימית ב' בנושא תסחיף ריאתי. "התחברתי במיוחד לבית החולים, ואני מאוד שמחה להתמחות שם״. 

אודט פרנצ׳סקה נולדה במעיליא לאם רומניה ואב ישראלי, זוג רופאי שיניים שהכירו בלימודי הרפואה בבוקרשט. ״להורים שלי יש מרפאה משותפת וגדלתי לתוך הרפואה. התחלתי בלימודי רפואה בבוקרשט, סיימתי שלוש שנים ראשונות והתקבלתי למסלול התלת שנתי בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל. אודט פרנצ׳סקה בת 26, ואם לשניים, מספרת שגם היא כאמה, פגשה את בן זוגה לחיים בספריה בלימודי הרפואה בבוקרשט. "התחתנתי במהלך הלימודים בישראל ואת ירח הדבש ביליתי תוך כדי לימוד למבחן גדול בתחום רפואת ילדים…״

במהלך הלימודים אודט לא פספסה אף הזדמנות להתנדב. היא אומרת כי חזרה ללימודים בישראל ולצפון בפרט, מתוך הרצון להשפיע על צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז, ולהיות שותפה להשקעה בשיפור הרפואה בגליל. "גם בעבודת הגמר שלי בחרתי לחקור את נושא הכשרת הסטודנטים בעלי אחריות חברתית ואת עמדותיהם". 

במהלך לימודיה אודט התנדבה בפרויקט מטעם הפקולטה ״בוחרים גליל״.  "הרצינו בבתי ספר ובמקומות נוספים ועסקנו כסטודנטים לרפואה בצמצום פערי ידע דווקא כאן, בצפון. מאז המלחמה התנדבתי גם בפרויקט ״עם הפנים למפונים״ שבמסגרתו הענקנו תמיכה רפואית למפונים מהדרום באזור שלנו. כל יום השקענו 3-4 שעות במתן מענה רפואי". בנוסף היא השקיעה את זמנה בלימוד תופעת הדיכאון שאחרי הלידה והתנדבה במסגרת אפליקציה מיוחדת המעניקה תמיכה לאימהות חדשות אחרי לידה. היא דוברת 6 שפות- עברית, אנגלית, רומנית וערבית וגם קצת גרמנית ואיטלקית, ומסייעת לקשרי החוץ בבית החולים שבו היא עובדת בסיורי משלחות במקום.

כחלק ממעורבותה החברתית שימשה אודט פרנצ׳סקה כנציגת הסטאז׳רים של בית החולים בהסתדרות הרופאים בישראל: ״יש לנו 24 שעות ביום ואפשר להספיק הרבה ביממה. תלוי איך מחלקים את הזמן. מספיקות לי רק 5 שעות שינה ביום״. 

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה