Skip to main content
07.05.2024 | כט ניסן התשפד

מיזם לניהול חדרי ניתוח גייס 15 מיליון דולר

המיזם העומד בבסיס חברת Opmed.ai, עושה שימוש ב-AI ומבוסס על מחקר שהחל ב-Unbox, מרכז היזמות של אוניברסיטת בר-אילן

תמונה
Opmed.ai

מייסדי חברת Opmed.ai, פרופ' ברוך ברזל מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת בר-אילן, ד"ר מור ברוקמן מלצר בוגרת בית הספר למנהל עסקים בבר-אילן, ואבי פז, גייסו 15 מיליון דולר לפיתוח פתרון AI לניהול חדרי ניתוח. הפיתוח נותן מענה לאתגרים הקריטיים העומדים בפני מערכות הבריאות ברחבי העולם, כולל נושאים פיננסיים, ניהול משאבים ויעילות שירותי הבריאות. בסבב הגיוס של החברה השקיעו הקרנות  NFX, Grove Ventures, Secret Chord Ventures, Unbox Ventures  של מבטח שמיר אחזקות, אוניברסיטת בר-אילן, וסר רונלד כהן.

הפלטפורמה שפיתחה Opmed.ai מבוססת על טכנולוגיות AI, מנהלת את תזמון חדרי הניתוח והקצאת המשאבים לרווחת המטופלים והצוות. העיקרון המוביל אותה הוא מיטוב התפעול של חדרי הניתוח. הפלטפורמה מפחיתה משמעותית את זמני ההמתנה למטופלים, ומבטיחה שיקבלו את הטיפול הנדרש בזמן המתאים. לדוגמה, מטופל שהמתין להליך שנקבע לתאריך בעוד חודשיים, יוכל לקבל את הטיפול תוך שבוע. הטיפול המזורז לא רק מקל על סבל המטופל אלא גם ממזער את הסיכון לסיבוכים אפשריים הנובעים מדחיית הטיפול.

מעבר ליתרונות אלה, האלגוריתם החכם מניב גם יתרונות כלכליים מהותיים. באמצעות ניתוח של מיליארדי תרחישים אפשריים ויצירת לוחות זמנים אופטימליים, הפלטפורמה משפרת דרמטית את ניצול המשאבים. כך, יכולים מרכזי הבריאות לייצר תוספת הכנסות של מעל למיליון דולר לכל חדר ניתוח בשנה ובמקביל להפחית את העלויות ב-500,000 דולר. זמן ההטמעה הקצר של הפלטפורמה, שהוא בין 2-4 שבועות בלבד, המשולב עם יכולתה להעלות את ניצולת חדר הניתוח בכ-10% מביאים לחיסכון והכנסות משמעותייםמיד לאחר ההטמעה, מנתחת הפלטפורמה גורמים שונים כגון הערכות יתר וחסר, פערים, זמני הרדמה והעברות, ומייצרת תוכניות המייעלות את התהליכים.

רננה אשכנזי, שותפה ב- Grove Ventures, אומרת כי הפלטפורמה "פותרת בעיה מורכבת עם פתרון ייחודי שאין לו אלטרנטיבה המתקרבת ליכולותיו". הערך המשמעותי של מיליוני הדולרים הנחסכים במרכזי הבריאות שבהם היא כבר הותקנה, זכה להתלהבות הן מצד משקיעים והן מצד מוסדות בריאות כאחד.

המיזם העומד בבסיס חברת Opmed.ai, מבוסס על מחקר שהחל ב-Unbox, מרכז היזמות של אוניברסיטת בר-אילן. תוכנית העבודה במרכז מבוססת על מתודה שיטתית של פיתוח לקוח, שפותחה בעמק הסיליקון ומיושמת בו בהצלחה רבה.

לתוכניות הלימוד במחלקה לפיזיקה